Figyelem!

Honlapunk fő célja, hogy teret adjon a fogyasztóvédelmi esetek megvitatására, hogy fórumunk felhasználói segítsék egymást tanácsaikkal, valamint, hogy a leírt esetek által mások elkerülhessék a hasonló kellemetlen szituációkat. Viszont NEM VAGYUNK FOGYASZTÓVÉDELMI HATÓSÁG, NEM FOGLALKOZUNK SZAKTANÁCSADÁSSAL. Amikor tudunk, szívesen segítünk abban, hogy hova lehet érdemes fordulni az adott problémával, segítünk a honlapon történő eligazodásban, és szívesen bekapcsolódunk a fórumon folyó eszmecserébe.

Fogyasztóvédelem

Érezted már becsapottnak magad egy vásárlás, vagy egy reklamáció elutasítása után? Valószínűleg ezzel nem vagy egyedül. A legtöbbünk életében előfordult már, hogy a szétszakadt cipőnket nem cserélték ki „nem rendeltetésszerű használatra” hivatkozva, vagy otthon vettük észre, hogy a blokkon magasabb ár szerepel, mint amit anno a boltban feltüntettek.

A fogyasztóvédelem a vásárlók kereskedőkkel és szolgáltatókkal szembeni kiszolgáltatottságát hivatott szolgálni. Különös nagy szerepe van az egészségre ártalmas, veszélyes áruk kiszűrésében. Hazánkban a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság a fogyasztóvédelemért felelős szerv. Ez egy önálló feladat- és hatáskörrel rendelkező központi hivatal, jogi személy, amely a szociális és munkaügyi miniszter irányítása alatt áll.

Az NFH központi szervből, területi szervekből, valamint azok kirendeltségeiből áll. Az NFH területi szervei az igazgatók által vezetett regionális felügyelőségek A felügyelőségek szervezeti egységei továbbá a megyeszékhelyeken működő kirendeltségek.

Az NFH mellett hazánkban több olyan kezdeményezés és civil szervezet is létezik, amelynek célja a fogyasztók jogainak biztosítása.