Figyelem!

Honlapunk fő célja, hogy teret adjon a fogyasztóvédelmi esetek megvitatására, hogy fórumunk felhasználói segítsék egymást tanácsaikkal, valamint, hogy a leírt esetek által mások elkerülhessék a hasonló kellemetlen szituációkat. Viszont NEM VAGYUNK FOGYASZTÓVÉDELMI HATÓSÁG, NEM FOGLALKOZUNK SZAKTANÁCSADÁSSAL. Amikor tudunk, szívesen segítünk abban, hogy hova lehet érdemes fordulni az adott problémával, segítünk a honlapon történő eligazodásban, és szívesen bekapcsolódunk a fórumon folyó eszmecserébe.

Alapvető fogyasztói jogok

Ha a vásárlók jogairól hallunk, legtöbbünknek valószínűleg a garancia érvényesítése jut eszünkbe, pedig a fogyasztóvédelem ennél jóval sokrétűbb. Az alábbiakban összefoglaljuk a legfontosabb fogyasztói jogokat:
tájékoztatáshoz való jog: a fogyasztónak megfelelő tájékoztatást kell kapnia a megvásárolt termék valós összetételéről, minőségéről, és használatáról

biztonsághoz való jog: ez a legfontosabb fogyasztói jog, lényege, hogy a fogyasztók védelmet kapjanak az egészséget és az életet veszélyeztető termékekkel és szolgáltatásokkal szembenézett

hatékony, egyszerű és gyors jogérvényesítéshez való jog: ennek megvalósulását a területileg illetékes békéltető testületek segítik
oktatáshoz való jog: az embereket meg kell ismertetni fogyasztói jogaikkal, akár az iskolai vagy az iskolán kívüli oktatás keretében

a tiszta környezethez való jog

az alapszükségletek kielégítéséhez való jog

a jogorvoslathoz való jog: problémás esetekben a fogyasztó rendelkezésére kell, hogy álljanak azon eszközök, amelyekkel egyszerűen és hatékonyan érvényesítheti jogait

Érdekes témák