Figyelem!

Honlapunk fő célja, hogy teret adjon a fogyasztóvédelmi esetek megvitatására, hogy fórumunk felhasználói segítsék egymást tanácsaikkal, valamint, hogy a leírt esetek által mások elkerülhessék a hasonló kellemetlen szituációkat. Viszont NEM VAGYUNK FOGYASZTÓVÉDELMI HATÓSÁG, NEM FOGLALKOZUNK SZAKTANÁCSADÁSSAL. Amikor tudunk, szívesen segítünk abban, hogy hova lehet érdemes fordulni az adott problémával, segítünk a honlapon történő eligazodásban, és szívesen bekapcsolódunk a fórumon folyó eszmecserébe.

Így jártam, mit tegyek?

69 válasz [Utolsó hozzászólás]
admin
User offline. Last seen 45 hét 2 nap ago. Offline
Csatlakozott: 07/09/2009

Fogyasztóvédelmi problémák, tapasztalatok, segítség kérése, adása.

vallaji.otto
User offline. Last seen 3 év 14 hét ago. Offline
Csatlakozott: 08/14/2014
klimaszervíz

Tisztelt Hölgyem/Uram.
Nekem egy autóklíma szervízzel akadt gondom.
Az autóba meg szerettem volna javítatni a klímát.
A szervízben azt mondták nem csak tisztításra illetve töltésre van szükség,csapágyat is kell cserélni.
32 ezer forintot mondtak a javítása.
Délután felhívtak a szervízből,hogy másik csapágyat kell cserélni.
Így a javítása már 54 forintra ugrott.
Másnap mentünk a balatonra.
A klíma csak a langyos levegőt fújt.
Nyaralás után vissza a szervízbe ahol közölték a kompreszort is cserélni kell.
Ennek költsége 80-100 ezer forint.
Az autót elhoztam a kompreszor cserét nem kértem.
Mivel a klíma egy percig sem működött illetve azt sem közölték előre hogy további kiadások is lehetnek,nem korrektül jártak el.
Hova érdemes fordulni a panaszokkal?

kis marianna
User offline. Last seen 7 év 30 hét ago. Offline
Csatlakozott: 04/21/2010
Becsapott az Avon?

Az Avon a reklámújságában 2 kampányon keresztül azt hirdette, ha vásárolok 2500 Ft-ért ,akkor 1500Ft-ért vehetek egy sport táskát.Vásároltam is 2500 Ft-ért, de a táska nem jött meg. Lassan 2 hónapja csak igérgetik,hogy majd lesz, mivel nincs készleten ez a termék. Az útóbbi válasz ,hogy mikor is lesz ,június volt. Én úgy érzem becsaptak, mert így akarták elérni,hogy rendeljek, viszont az "ajándékot" améirt még fizetnem is kell nem kapom meg.Ajándékba szerettem volna adni /születésnap/ ami már el is múlt. Szerintem nem csak én vagyok így. Felháborítónak tartom az egész hozzáállásukat,minden héten csak ígérgetnek. Lehet ezügyben valamerre lépni hivatalosan? Nagyon csalódott vagyok, úgy érzem becsaptak.

Árvay Márk
User offline. Last seen 7 év 30 hét ago. Offline
Csatlakozott: 04/19/2010
Autóvásárlással így jártam,,,,,,,,,,,,

Üdvözlöm, vásároltam Baján a VW szalonból / C-Tel-Car Kft.-től /egy Hyundai H200-at és nagyon rászedtek.

A hírdetésben nagyon kecsegtető felszereltéget kínáltak úgy mint a klíma, elektromos tükrök, vonóhorog... -na ez sajnos egyik sincs benne. Amikor ott voltam váltig állította a tulajdonos Úr hogy "jéghideget fúj a klímája"-a hírdetésében is így van nincs is benne klíma kompresszor! Vonóhorgosnak is van hírdeteve, ott igaz a sötétben, én sajnos nem néztem meg, mert nem gondoltam hohy nincs is rajta. Az autó merőben eltér a leírtaktól.
Beszéltem vele és azt mondta le vagyok sz...a. Minden tökéletes rajta... Elkezdett fenyegetni hogy hozzak bárkit majd ő tudja mi a dörgés.

Szeretnék érdeklődni és segítséget kérni hogy ebben az esetben mi a teendő? Az adásvételit sajnos aláírtam és ráadásul magasabb árat is írt rá mint kellett volna amit itthon számoltam ki hogy nem annyi.

Kérem segítsen mit tehetek.

Üdvözlettel:

adams1991
User offline. Last seen 7 év 30 hét ago. Offline
Csatlakozott: 04/17/2010
motor alkatrész!

sziasztok! a télen minőségi alkatrészekből tuningoltam meg a motoromat! tavasszal mentem vele 200km előtt megadta magát!szét tört egy tűgörgős csapágy és a törmelékével megsértve a Hengert Dugattyút ill. főtengelyt! felkerestem a boltot és képeket kértek! a képekről ők "sikeresen megállapították hogy szerelési hiba lehetett"! nos tipikus! könnyeb azt mondani hogy szerelési hiba mint kifizetni a kárt!
megegyeztünk 50% os árban! itt vannak az új alkatrészek és el sem indul vele a motor! gyári hibára gyanakszom ismét! a boltot ismét felkerestem és közöltem vele hogy szorul a dugattyú és csörög a motor! aztmondta hogy be fog kopni és jó lesz! de még be sem lehet kopva és már vanrajta két olyan kopás csík hogy hihetetln! hozzátenném talpra esett vagyok sok motort szereltem már meg ! segítségeteket kérném hogy mit tegyek mert vagy tényleg jó alkatrész akarok kapni vagy vissza az árát! és nem valami össze szedett hibás terméket akarok féláron vásárolgatni! több infót válaszra küldök

adams1991
User offline. Last seen 7 év 30 hét ago. Offline
Csatlakozott: 04/17/2010
motor alkatrész!

fel vettem a bolttal a kapcsolatot és kérik a komplett kiszerelt motort hogy átvizsgálják!
nem tudok jobbat! ezért beküldöm nekik!

KJ-3
User offline. Last seen 7 év 25 hét ago. Offline
Csatlakozott: 04/16/2010
kazán

2010.03.20-án vásároltam a Szatmári kft üzletében egy maximus nevű vegyestüzelésü kazánt a gépkönyv szerint 21-26 kw közötti lehet üzemeltetni tüzelőanyagtól függően. A gépész szerint 19kw a ház igénye, az üzletben kiszámolták m2 alapján és ők is azt mondták hogy megfelelő lesz.
Beszerelés után következett a beüzemelés. A kazán vízhőfokát nem tudtam 55c fok fölé hevíteni 5 óra alatt 10c külső és 18c belső hőmérsékletnél. A telefonos szervizben azt mondták viadrust kellett volna vennem mert az bírná, jeleztem hogy a viadrus kw-ban kevesebbet tud gépkönyv szerint .Ekkor letették a telefont mondván hogy ez nem műszaki probléma. Véleményem szerint a kazán leírásában feltüntetett adatok nem felelnek meg a valóságnak és ezért megtévesztőek. Mit tehetek ilyenkor ?

Katona József

Szaszu
User offline. Last seen 7 év 51 hét ago. Offline
Csatlakozott: 11/12/2009
Vodafone mobil internet túlszámlázás

Vodafone-nál van mobil előfizetésem aminek a havidija 10000ft. ami felhasználható telefonálásra és internetezésre. 3GB internet forgalmat fedez ez az összeg. E hónapban meghaladtam a megengedett 3GB forgalmat +3GB többlettel. Ezért a Vodafone kiszámlázott 101678ft-ot a 10000ft-os havidijon felül! Panaszom a következő:
- Nem értesitett a vodafone akkor amikor meghaladtam a megengedett havi 3GB-os forgalmat!
- Mivel 3GB az 10000ft havidij ellenében használható a további +3GB az 101678ft- ért szinte rablás és szerintem ha az uzsora kölcsön büntetendő akkor ez egy multi cég által elkövetett bűncselekmény!

Kérem segitségüket, mit tehetnék az ellen, hogy ezt a hatalmas összeget behajtsák rajtam?

A vodafone ügyfélszolgálatnál a panaszomra az volt a válaszuk, hogy nem kötelesek figyelmeztetni arr, hogy túlléptem a megengedett 3GB forgalmat!

Válaszukat elöre is köszönöm
Horváth Claudia mod209@gmail.com

Szaszu
User offline. Last seen 7 év 51 hét ago. Offline
Csatlakozott: 11/12/2009
Egyenlőre még nem jutottam

Egyenlőre még nem jutottam semmire. mert a nemzeti fogyasztóvédelmet nem tudtam elérni. telefont nem veszik fel és az e-mailomra nem reagáltak.
szoval tanácstalan vagyok.
ha esetleg van ötletük. hogy ilyenkor mi lenne a hatásos teendő azt szivesen venném.

ttomi
User offline. Last seen 7 év 31 hét ago. Offline
Csatlakozott: 04/16/2010
mobilnet lehúzás

Üdv Szaszu! A minap szembesültem én is ezzel a fajta rablással, a T-MOBILE-nál. Nekem nem multimédiás csomagom van, csak sima előfizetésem. 3-4 alkalommal használtam a netet(google map) ez eredményezett egy minimális adatforgalmat, 4mb-ot, amiért kiszámláztak 5161 ft-ot(nettó 4128), ami azt jelenti, hogy 1kb-1.04ft-ba kerül+áfa!!! TEHÁT HA MEGNÉZTEM VOLNA 6-7 VIDEÓT EGY VIDEÓMEGOSZTÓN ÉS, CSINÁLTAM VOLNA 1GB-NYI ADATFORGALMAT AKKOR(NYUGODT SZÍVVEL) KISZÁMLÁZTAK VOLNA EGY 1000000FT-OS SZÁMLÁT!!!!! Az értesítő sms-ekben csak az adatforgalomról tájékoztatnak az ezért fizetendő díjról nem! Nyílt színi rablás folyik itt kérem, a maximális banki kamatot is szabályozták törvényileg ugyanúgy ezt is kellene! Ha az itthoni adatforgalmamat veszem alapul,és átültetem a t-mobile mobilnetjére, nyugodtan kiszámlázhatnák nekem havonta egy rózsadombi villa árát.....azért ez finoman szólva is nevetséges!

komolaizoltan
User offline. Last seen 8 év 6 nap ago. Offline
Csatlakozott: 11/11/2009
Javítás

Tisztelt FVF!

2009 szeptember 10.-én javításra kellett leadnom egy hangfalat a Media Markt-ban. A felvevő lapon a javítás időtartama 15 nap, valamint egyéb magyarázkodásokkal ez ugye pontosan nem meghatározott időpontra tehető.
Egyértelmű tehát, hogy most már 2 hónapja hiába a reklámozott erősítő és rádió nincs mit hallgatnom. A 15 nap után véletlenül se értesítettek esetleg mikorra várható a javítás vége, amikor én érdeklődök iránta akkor kapok egy választ, hogy javítás alatt van a szervízben.
Mit tehetek ilyenkor, hogy az amúgy nem olcsó és ráadásul elég megbízható és világhírű márkájú hangfalamhoz hozzájussak vagy kárpótoljanak?

Köszönettel:
Komolai Zoltán

Komolai Zoltán

neger
User offline. Last seen 8 év 2 hét ago. Offline
Csatlakozott: 11/03/2009
help

tisztelt mindenki !

abban kérném a segítségeteket , hogy a minap a 8 honapos nokia telefonom ( ami nem egy olcso volt részleteket 1 évig nyögtem ) elromlott . szervízbe be , leadtam garos javításra, minden gond nélkül kb 4 nap alatt kész volt . elmentem érte és a garpapirra ráirták , hogy mindenfélét kicseréltek benne csak kodszamok vannak rajta . de müködöképesen megkaptam pénteken . semmi gond nem is vasarnapig ismét nem jo . hétfön vissza , ismét áttvették és kb 2 hét mulva visszakaptam , egy levél meg egy fénykép ( szakvélemény) kiséretében , hogy beázott a telefon és a garancia nem vonatkozik rá ! bumm mmmmmmmmmmm most mit tegyek ????? nem is volt viz közelében !!! ök tették tönkre ??? amikor szervizelték vagy szállították ???????? hogy tudom érvényesíteni a garanciális jótálást ???
nem értek hozzá kérlek segítsetek mi a teendő ilyenkor ?

köszi jani

Esztella
User offline. Last seen 8 év 3 hét ago. Offline
Csatlakozott: 10/30/2009
Segítség kérés

Nos mindenkivel szeretném megosztani a történemet, már csak azért is, hogy más ne essen bele ebbe.A Zalai Hírlap egyik számában az álláshirdetések között találtam egy otthoni munkára felhívó lehetőséget, csak a nevet és címet kellett elküldeni smsben. Így tettem. Ez után jött igénylő lap, melyben úgyszintén a névre, lakcímre, telefonszámra voltak kiváncsiak,majd egy aláírás tőlünk és reménykedtem, otthoni munkavégzés reményében.Ezután jött egy levél melyben egy cd volt és egy számla 10.000ftról és egy levél melyben fenyegetőztek , ha nem fizetjük ki a "szolgáltatás" díját bíróságoz fordulnak.Azért szerettem volna ezt a munkát, hogy több pénzem legyen, 4 órában dolgozom,bruttó 32000ft-ot kapok. A cd-n pedig semmi konkrét munkalehetőség nincs, leírják, hogy mennyire jó weboldalt készíteni, vagy nézegessünk a neten olyan oldalakat amelyekkel reklámmal vannak tele és ezért fizetnek, de tudom hogy ez mind kamu, mivel már az egyik ismerősöm is megpróbálta ezt a reklámnézegetést, és inkább a vírusok jöttek a gépére,mintsem a forintok a bankszámlájára.Bevallom, sajnos utólag néztem meg az igénylőlapon fel van tüntetve egy internetes oldal, amely tartalmazza az Általános szerződési feltételeket, és ott igen benne van a 10.000ft, de én mint naiv kitöltöttem és vártam a munkalehetőséget, és mit tesz ilyen esetben az az ember akinek nincs internetszolgáltatása?? Sajnos így jártam, még nem fizettem ki a 10.000ft-ot, és érdekldődöm hogy iylen esetben mit tudok tenni??Nagyon becsapva érzem magam, a szegény ember orra előtt elhúzzák a mézes madzagot!!
köszönöm h leírhattam
esztella88@citromail.hu

jambrikne.roza
User offline. Last seen 8 év 15 hét ago. Offline
Csatlakozott: 07/30/2009
Mit tegyek?

Meg szertném érdeklődni, hogy nekem mint vásárlónak mi a következő esetben a jogom. ( A kötelességemet tudom).

2009. juniusban vásároltunk a fiunknak egy HP lap-topot, aminek a szállítását az igért időben az üzlet teljesített is. A készülék kb. 3 hét múlva meghibásodott, a szervízbe való elszállítás után kezdődött a kb. másfél hónapos huza-vona. Végül augusztus 3-án szállítottak vissza a javított gépet, amit utána az internetre ismételten nem lehetett csatlakoztatni, csak kb. egy 1 órás telefonálás után az üzlet, a szervíz sikertelen telefonos kísérlete után egy helyi szervíz segítségnyújtása után.Bár a tesztelésre vártunk kb. az alkatrész megérkezése után több napot. Akkor ez hogyan volt letesztelve?
Kérdésem lenne még, hogy ilyen esetben amikor az általam megvásárolt, kifizetett termékre, ami a hibánkon kívül meghigásodott, miért kell másfél hónapot várni? A fiam elesett egy munkától amit ez alatt az idő alatt akart elvégezni, ehhez vásároltuk meg a gépet, azonkívül kb. 15 belefonálás amiért nem tartották az igért időpontokat a szállításra vonatkozólag, ami szintén nem kevés pénzbe ( telefonszámla ) került? Ezek dióhéjban a kellemetlenségek és kiadások. Ezért ki vonható felelősségre, és milyen formában?

Várom segítőkész válaszukat!

admin
User offline. Last seen 45 hét 2 nap ago. Offline
Csatlakozott: 07/09/2009
FIGYELEM!

Kedves Látogatók!

Ezt a fórumtémát hamarosan archiváljuk, így kérünk Benneteket, hogy a bejegyzéseiteket a fórum más témáihoz írjátok. A fórumban kikereshetitek, hogy a Ti esetetek melyik termék, vagy szolgáltatás kategóriába esik, és ott új fórum témát tudtok nyitni a konkrét szitunak.

Erre a változásra a fórum könnyebb áttekinthetősége miatt van szükség. Nagyon örülünk a sok bejegyzésnek, amit írtok, és szeretnénk, ha könnyebben eligazodhatnátok a különféle témák között.

Köszönjük!

Poos Zsuzsa
User offline. Last seen 8 év 15 hét ago. Offline
Csatlakozott: 08/04/2009
Harry Potter 3D

Harry Potter 3D IMAX valtozatat neztem meg par napja, es csalodottan vettem tudomasul, hogy a 3D valtozat mindossze 5-10 percig tartott. Plakatokon az "eld at IMAX 3D-ben is" felirat nem kozli egyertelmuen, hogy mindossze par perc 3D-rol van szo. Bar utolag a Pesti Estben kozzetett hirdetest alaposabban atolvastuk, es megtalaltuk a hirdetok ugyes kibuvojat "varazslatos kezdes 3Dben", ugy gondolom 10-bol 9 fogyaszto szamara ez alapjan nem egyertelmu, hogy mindossze par perc lesz az izgalmas 3D eloadas, bar teny, hogy jogilag helytallo a dolog.

A Pesti Est honlapjan kozzettett filmleiras sem emliti, hogy nem a teljes film 3D: "Harry Potter és a Félvér Herceg már hazánkba is (a hagyományos mellett) IMAX 3D verzióban érkezik. A hatos számú Potter-film így látvány szempontjából is lenyűgöző lesz, hiszen a 3 dimenziós jeleneteket az ország legnagyobb vetítővásznán leshetjük, kiélvezve a maximális képhatás (az IMAX az Image MAXimum rövidítése) minden előnyét." Gondolom ebben a leirasban a "3D jelenetek"-kel probaltak megelozni, hogy valaki azt gondolja, a teljes film 3D. Viszont ez alapjan is ugy gondolom, a fogyasztok felre lettek vezetve, meg ha jogilag ugyesen is lett a leiras megfogalmazva.

Javasolnam, hogy a jovoben ilyen esetekben kotelezo modon legyen megjelenitve, hany perc 3D-rol van szo.

koszonettel

Kökörcsin
User offline. Last seen 8 év 15 hét ago. Offline
Csatlakozott: 08/03/2009
pda közel-keletről

2008. januárjában vásároltam egy meglehetősen drága, de hőn áhított htc pda telefont. A htc két év garanciát vállal a készülékeire, amely megmondom őszintén számított a választásom során. Aztán idén július 2-án meghibásodott. Felhívtam az üzletet, ahol vásároltam és ott a szervizes azt javasolta vigyem közvetlenül a velük szerződésben lévő hivatalos htc szervizbe, mert így megspórolhatok magamnak egy hetet. Így is tettem másnap. Két nap múlva tájékoztattak a szervizben,hogy nem javíthatják meg a készüléket, mert az közel-keleti, arab beszerzés és annak a szervizelési és garanciális ügyintézése az európaiétól független. Sőt a htc nem is engedélyezi, hogy megjavítsák.
Meg kell mondjam megdöbbentem. Meglehetősen mérgesen vonultam be az üzletbe és adtam elő amit megtudtam. Látszólag meglepődtek, mert állításuk szerint ők egy magyar kereskedőtől szerezték be, akivel majd lemeccsezik a szervizelést.
Nos egy hónap elteltével még nem kaptam vissza a készülékemet. Kaptam ugyan cserekészüléket, de azt nem is használom mert eléggé lestrapált és nem igazán használható.
Becsapva érzem magam, mert ha a készülékem európai, már három hete visszakaptam volna.

Kérem segítsenek abban, hogy milyen lehetőségeim vannak ebben az esetben? Mikor van jogom ahhoz, hogy elfogyjon a türelmem?

Köszönöm a segítséget!

hitman
User offline. Last seen 8 év 15 hét ago. Offline
Csatlakozott: 08/02/2009
Határidő túllépés

Üdv!

A következő problémámra szeretnék választ illetve egy kis segítséget kapni!
2008.11.23.-án megrendeltem nyílászárókat és hozzá redőnyöket. A megrendelő lap szerint 4-5 hét alatt meg kellett volna érkeznie ehhez képest csúsztunk egy hónapot, de végül is az ablakok megérkeztek januárban!DE a redőnyt még meg se rendelte és le se szállította. Két hónapig nem bírtuk elérni, kb. egy hónapja értük el és írtunk új megrendelést amire dátum nem került.Az lenne a kérdésem, hogy mit lehet ebben a helyzetben tennünk. Kihez lehetne fordulni ilyen ügyben, hogy legalább megsürgethetnénk az eseményeket!
Válaszukat előre is köszönöm!

Minden jót!

Kovács Péter

banne
User offline. Last seen 8 év 15 hét ago. Offline
Csatlakozott: 08/01/2009
Utazással kapcsolatos problémáim

A Neckermann szervezésében Rodoszra, Falirakira utaztunk 2009,június 28-án 1 hétre.Előzetesen írásban érdeklődtem, hogy mivel a repülő mind az oda-mind a visszaúton későn indult
-mi lesz az első esti vacsoránkkal- este fél 11-re értünk a szállodába
-a hazautazás napján , ha a gép késő este indul, hová tehetjük a csomagokat a transzefer busz érkezéséig

Mindkét kérdésemre megnyugtató választ kaptam.Az első esti vacsorát a hazautazás napján ebédre fogjuk megkapni.A második kérdésre azt válaszolták, hogy van a Lido Starban csomagszoba.

Ezzel szemben a megérkezéskor nem volt senki a recepción.Fél órát vártunk egy olyan éjszakai portásra, aki a görögön kivül más nyelvet nem beszélt.A pincér fordított.Ő közölte velünk, hogy lekéstük a vacsorát, de a pótlását majd másnap a recepcióssal megbeszélhetjük.
Másnap a recepciós közölte, hogy szó sem lehet az elutazás napján ebédről.Hét közben-mint később megállapodtunk, szerdán-megkaphatjuk.Szerdán ebédre az előző estéről megmaradt paradicsomos tésztát kaptuk és 5 kocka dinnyét-ketten.A tészta nem volt friss, ezért el is rontottam a gyomromat.
De a másik kérdésre adott válasz sem állta meg a helyét.Nevezetesen a szállodának nem volt csomagszobája.Erről az idegenvezető jegyzőkönyvet is felvett.12 órakor kellett volna elhagyni a szobát, de 25 euró ellenében-me3lyről számlát is kaptunk- megengedték, hogy este 7-ig maradhatunk.Különben egész nap ülhettünk volna a csomagjaink mellett, mert semmiféle őrzést nem biztosítottak volna.A transzfer busz este fél 8-kor jött.
A hazaérkezésünk napján azonnal írtunk a Neckermann-nak, csatolva a saját levelüket, a jegyzőkönyvet és a számlát, kérve, hogy kárunkat rendezzék.28 nap után e-*mail-ben kaptunk egy elutasitó választ.Arra hivatkoztak, hogy ők teljesítették a vacsorával kapcsolatos kötelezettségüket,mert a repülőn kaptunk enni.Ez azért is elfogadhatatlan válasz, mert a repülőn mindenki kapott enni,az is aki apartmanban foglalt szállást ellátás nélkül.A repülőjegy árában benne van az étkezés is.Ez független attól, amit mi befizettünk a Neckermann-nak.Minden kérésünket elutasított.Ráadásul még a levelükben pofátlanul azt is írták, hogy remélik a jövőben is velük utazunk.Ez már több, mint szemtelenség.Többszörösen is becsaptak.Már ott kezdődött, hogy januárban 16 %-os kedvezménnyel fizettük be az utunkat, amit májusban + 8 %-kos pótdíjjal fejeltek meg.Miközben az euró -forint árváltozás januárhoz képest, összesen 3 % volt.De ezt a pótdijat azzal is megfizettették, aki februárban a 314,-Ft-os euró árfolyamon fizette be az útját.
A szálloda, ami az ő jelzésük szerint NNN+ volt, nem felelt meg még a normál 2 csillagfosnak sem,A lepedő rongyos volt, a WC minden lehúzásnál , mint a hajókűrt olyan hangot adott.A klima tartószerkezete olyan rozsdás volt, hogy attól tartottunk, hogy a fejünkre szakad
Az idén az ismeretségi körünkből, aki velük utazott,mindenki panaszkodott rájuk.

Böbike
User offline. Last seen 8 év 12 hét ago. Offline
Csatlakozott: 07/31/2009
Fogászat

Nem tudom, a fogyasztóvédelem köre kiterjed-e a fogorvosi témákra.
A férjem 3 éve az SZTK-ban kezdte kezeltetni a fogait, a pótlásokkal sajnos nagyon sok baj volt, nem tudott enni, ezért inkább elment egy maszekhoz. 2 éve csináltak neki a maszeknál egy fogsort, amit ki is fizetett, előzetes árajánlat és kalkuláció nem történt, kezelőlapja nem volt, és ez a fogsor is használhatalannak bizonyult, habár szóban 1 év garanciát vállaltak rá. De a fájdalmak miatt hetente-kéthetente vissza kellett járnia, (a fogorvos azt mondta, már vele álmodik) de mivel a panaszok nem szűntek meg, most rábeszélték, hogy csinálnak neki egy újat. Előzetes kalkuláció és árajánlat most sem történt, számlát természetesen semmiről nem kapott, kezelőlapja most sincs, és tegnapelőtt közölték vele, hogy fizessen újabb 240.000 Ft-ot ezért a fogsorért. A férjem nyugdíjas, és eddig kb. 300.000.- Ft-ot fizettünk ki a különböző fogászati kezelésekre, pótlásokra. Nagyon felháborítónak tartom ezt a hozzáállást, hiszen még arra sincs garancia, hogy ez a fogsor jó lesz, és a szóban vállalt garanciális határidőn belül ment vissza a panaszaival, nem tartom jogosnak az újabb fizetési igényüket. Én azt mondtam a férjemnek, ne fizesse ki. Mit tanácsol, kihez fordulhatnánk, aki segít szót érteni a fogorvossal?
Válaszát előre is köszönöm.
Böbike

Takácsné Csibrá...
User offline. Last seen 8 év 15 hét ago. Offline
Csatlakozott: 07/30/2009
OLYMPUS

Jó napot kÍvánok!
Érdeklődni szeretnék mit tehetek a következő helyzetben.:
Május elején (2009) vásároltam egy Olympus fényképező gépet ajándékba a kislányom ballagására.
A vásárlás és az ajándékozás között eltelt 1 hónap.Mikor használni kezdtük a gépet kb 3 napig működött. Jelenleg fényképet nem lehet készÍteni vele, az optika félúton megáll kikapcsolásnál,
a készüléknak saját akarata van és eszerint működik.
A hiba észlelésekor a vásárlás helyén leadva szervizbe küldtem. Eltelt 3 hét, megkaptam a készüléket
"alapalpot cseréltek".A készülék nem javult meg. Ugyanazt a hibát produkálta.
Visszavittem a vásárlás helyére és jegyzőkönyvbe vetettem, hogy nem kérek javÍtást, cserét kérek, mert már nem bÍzom a készülékben. Ezt figyelmen kÍvül hagyva "javÍtották" a készüléket.
Ezúttal "optikát cseréltek" benne. A hiba nem javult meg.
Ugyanazokat a hibajelenségeket produkálja.
Ma harmadszor adtam be a készüléket kiemelve, hogy nem kérek javÍtást, cserét kérek.
Nem tudom, hogy mikor és milyen válasz érkezik, de már a tűrőképességem határán vagyok.
Eltelt 3 hónap, se gép, se pénz.
Ha a gépre gondolok összeugrik a gyomrom.
Úgy gondolom, hogy ez kimerÍti a vevőnek okozott jelentős kellemetlenség fogalmát.
A szerviz semmi kompromisszumkészséget sem mutat.
Mit tehet ilyenkor egy elkeseredett fogyasztó?
tcsiszi

admin
User offline. Last seen 45 hét 2 nap ago. Offline
Csatlakozott: 07/09/2009
Olympus

Kedves Tcsiszi!

Köszönjük a bejegyzést! Javaslom, hogy forduljon a helyileg illetékes békéltető testülethez az ügyben,ahol ingyenesen kezdeményezheti az ügy kivizsgálását, ez sok esetben vezet eredményre. Esetleg még ez előtt egyszer érdemes lehet megpróbálkozni a boltban, sok esetben az is segít, ha az üzletben azt látják, hogy a vásárló pontosan tisztában van a jogaival.

Szép napot!

Babári Pál
User offline. Last seen 8 év 16 hét ago. Offline
Csatlakozott: 07/30/2009
Vodafon átverés

A Vodafone sms-ben hívott fel egy álomnyaralás eléréséhez történő INGYENES sms küldésére. Napokon keresztül bombáztak sms-ekkel, hogy válaszoljak. Több napig nem törődtem vele, majd küldtem egy sms-t a megjelölt 1777 számra, hogy hagyjanak békén, de nem volt eredménye.
Ma aztán megunva az örökös sms olvasást belementem a dologba és válaszoltam néhány kérdésre ( őrült fejjel ). Pár sms elküldése után kifogyott a feltöltőkártyám.Utána néztem az internetem a Vodafone honlapján, nyomát sem találtam a "gyönyörű játékuknak". Mindenkit óvok ettől a játéktól.
Kérdem én hol van a mai magyar szolgáltatóknál az erkölcs mértéke?
Jó lenne ha normális módon próbálnák a bevételüket megszerezni nem ilyen átverős erkölcstelen módon.
Egyébként utóiratként annyit a "becses szolgáltatóról", hogy egy áruházláncban megvásárolt mobiltelefont kb 3-4 óra többszöri telefonálással tudtam aktíválni. Hát itt járunk ma Magyarországon.
Üdvözlettel Babári Pál ( pbabari@freestart.hu

admin
User offline. Last seen 45 hét 2 nap ago. Offline
Csatlakozott: 07/09/2009
vodafone

Kedves Pál!

Köszönjük a bejegyzést, megértjük csalódottságát. A játék leírását egyébként az alábbi linken találja meg:

vodafone.hu/1777/

Sms-enként 250 forintba kerül ez a játék, minden sms után letölthet egy háttérképet a mobiljára.

Szép napot!

Hajdar_Roland
User offline. Last seen 8 év 16 hét ago. Offline
Csatlakozott: 07/29/2009
Segítség kérése

Jó napot kívánok! Az iránt szeretnék érdeklődni, hogy 2009.február.28-án vásároltam egy levis márkájú tornacipőt egy "Playersroom" nevű üzletben, amelyre 6 hónap garanciát adtak! Majd egy hónappal ezelőtt visszavittem a cipőt 2009.július.07.-én! Felvettek egy jegyzőkönyvet a fogyasztó minőségi kifogásairól! Amelyben ez állt: " Mindkét cipőnél a ragasztás mentén elvált, bal hátul el feslett, jobb belül a kéregnél" 2009.július.29.én kézhez kaptam egy szakvéleményt amelyben azt közlik, hogy az én hibámból történt! A fel és levételtől feslett szét a cipő! Ez iránt szeretnék érdeklődni, hogy mit tudok kezdeni az ő szakvéleményükkel, mikor én ezzel a szakértői vizsgálattal nem értek egyet! Szerintem egy 15 ezer forintos cipőnek nem 4 hónapig kéne tartania!

Válaszukat előre is Köszönöm!
Üdvözlettel: Hajdár Roland

admin
User offline. Last seen 45 hét 2 nap ago. Offline
Csatlakozott: 07/09/2009
Levis cipő

Kedves Roland!

Köszönjük a bejegyzést! Érdemes ebben az esetben a területileg illetékes Békéltető testülethez fordulni, amelynek elérhetőségét megtalálja egyik cikkünkben, a bal oldalo menüsorban. A békéltető testületek eljárásai sok esetben vezetnek megoldásra, és ingyenes az igénybevételük.

Szép napot!

dönci4
User offline. Last seen 8 év 14 hét ago. Offline
Csatlakozott: 07/29/2009
betétdíj

A következő kérdésre szeretnék Önöktől választ kapni.
Visszavittem a Profinak nevezett üzletlánc egyik üz-
letébe 4 sörösrekeszt, a hozzá tartozó 80 üres üveg-
gel.A sört náluk vásároltam, és a göngyöleg árát
4080 Ft-ot természetesen kifizettem. Visszaváltásnál
közölték, hogy az összeget le kell vásárolnom.
A pénzt csak némi veszekedés után voltak hajlandók
mintegy szívességként viszafizetni.
Szeretném tudni előírhatja-e nekem bárki, hogy azt
a pénzt amit tőlem véleményem szerint csak kölcsön
kaptak, (a 4 rekesz és a 80 üveg ellenében) mire
költsem. Vannak-e erre vonatkozó rendeletek, törvé-
nyek, kötelező-e levásárolnom a betétdíjat?
Amennyiben nem, hasonló esetben kíhez fordulhatok?
Válaszukat előre is köszönöm:
dönci4

korpino4
User offline. Last seen 8 év 13 hét ago. Offline
Csatlakozott: 07/29/2009
Utazási iroda

Teljesen tanácstalan vagyok a következő témában.
Befizettem a MALÉV airtours-nál egy városlátogatásos utat kb.2 hónappal ezelött.Kiválasztottuk a szállodát,az indulási és érkezési időpontokat.Párommal megszerveztük a napokat,hogy mindenre jusson idő.Két hete felhívtak, hogy a Malév törölte a visszajövő járatot,ezért hamarabbival tudunk csak hazajönni,majd a vonal megszakadt.Természetesen telefonszámot nem mutatott a kijelző így nem tudtam visszahívni.Ők nem próbáltak,de rá két napra kaptam egy e-mailt amiben már az új jegyünk volt.Felhívtam őket,hogy ez hogy történhetett.Közölték hogy én ezt szóban elfogadtam és ők nem tehetnek róla,hogy a MALÉV törölte a járatot.Álláspontom szerint én nem erre a szolgáltatásra fizettem be,hisz így 5 órával hamarabb kint kell lennem a reptéren,tehát gyakorlatilag a 3 napból elvesztek egy napot.
Sajnos semmilyen kártérítést nem hajlandók fizetni,a MALÉV pedig nem köteles.
Kihez tudok fordulni?Jogos-e a követelésem?
Válaszát előre is köszönöm.

agimail@citromail.hu
User offline. Last seen 8 év 16 hét ago. Offline
Csatlakozott: 07/29/2009
A viszonteladó a nagykereskedővel szemben fogyasztónak számít?

Tisztelt Fogyasztóvédelem!
Jó magam vidéki kiskereskedő vagyok. Egyéni vállalkozóként egy ruházati üzletet üzemeltetek.
Az árukészletemet olyan budapesti kereskedőknél vásárolom viszonteladóként, akik kis-és nagykereskedelemként is működnek. Az áru rendelés általában internetes áruházukon történik, mert ők nem szeretik, ha telefonon rendelek a hibalehetőségek (félre hall valamit) elkerülése miatt. Azt sem szeretik, ha az üzletben kell kiszolgálni, mert közben akadozik a nem kereskedői vásárlók kiszolgálása. Így marad az internetes rendelés a webáruházakon keresztül. Igaz, ami igaz, kevesebb költséggel és időráfordítással jár.
A webáruházban megrendeltem az árut, a nevem mellé mindig odaírom- viszonteladó; megjelölöm az üzletem nevét és a megjegyzésbe odaírom- számlát kérek. Az áru megérkezik a futárral, mindig 12 óra előtt néhány perccel az ebédidő kezdete előtt. A futár arra nem hajlandó, megvárja, hogy ellenőrizzem a csomagot. Így én is elkövetem azt a hibát, kifizetem a futárnak amit kell és csak az ebéd idő után bontom ki, nézem meg. Sajnos mindig sietek haza az ebédidőben, hogy az iskolából hazatérő illetve nyári szüneten lévő gyerekeimet ellenőrizni tudjam. Sajnos többször jártam úgy az áfa emelés óta, hogy a számlát nem teszik a csomagba, sőt van, hogy semmilyen listát, mit tartalmaz a küldemény, és a mennyiség a töredékét tartalmazza a megrendelt mennyiségnek. Eddig mindig annyit fizettem, amennyi a csomag tartalma volt. Miután szembesülök a hiányossággal, azonnal telefonálok kérdőre vonom őket. A válaszuk az: - elfelejtettem, majd postán elküldöm, ha nem érkezik meg szóljak. Vagy: elment a programozójuk, nem tudták átállítani a gépüket, néhány napon belül elküldik..... Én hiába hivatkozom arra mit csináljak, ha APEH ellenőrzést kapok, engem büntetnek, meg stb.. Többszöri telefonálás után sem kapok számlát.
80-90 km- re vagyok Budapesttől, egyedül viszem az üzletemet, nem általános ruházattal foglalkozom, hogy más nagykert keressek magamnak. Június - júliusban ötödére esett vissza a forgalom, nem tudok hetente többször Bp.-re kocsikázni reklamálni.
Kérem adjanak tanácsot, mit tehetek a meg nem kapott számláim ügyében!
Köszönettel: Nagy Gergelyné
2009. 07. 29.

dimitriu
User offline. Last seen 8 év 15 hét ago. Offline
Csatlakozott: 07/29/2009
gainward 8800gts

Helló!

Nagykereskedelmi vásárlás 2007-ben, számítógép alkatrész. Gainward 8800GTS 36 hónap garanciával! nagyjából 60.000,- + ÁFA volt akkor!
mostanra az alkatrész meghibásodott, megvan mindene a doboza, a leírás minden! kivéve egy sorozatszám matrica magán a kártyán.. (tudni kell, hogy a kártya nagyobb terhelés alatt elérheti a 60-70 C. fokot is vagy akár ez több is lehet nyári napokon) nyilván a matrica elengedett és mivel rendesen karban tartott eszközről van szó.. Természetesen a dobozon minden információ rajta van a sorozat száma is! A nagykereskedő szóba sem áll velem, merthogy nem tudja beazonosítani a kártyát.. elküld a magyarországi forgalmazóhoz.. aki szintén elzavar, mert így nem tud segíteni! Mondja nekem, hogy forduljak a gyártóhoz, aki mellesleg Németországban van.. szóval most én teszem az Ő dolgukat és ahelyett, hogy segítséget nyújtanának.. pattintanak jobbra- balra! A lényeg, hogy még garanciális a készülék, de egy leszakadt matrica okozza mindezt! A termékkel nagyon megvagyok elégedve, de még a javításával is nekem kell gondoskodnom a gyártónál!!! A forgalmazó és a kereskedő nem tesz semmit, még a javítást sem vállalják saját költségemre!!!! Engem az borít ki a legjobban, hogy nem ismerik fel máshogy a saját terméküket??? vagy csak simán szarnak bele??? Segítséget szeretnék kérni, igenis gondoskodjanak a termék javításáról és küldjék el Ők Németországba a terméket, ha már így behozták és forgalmazzák!!!! Köszönöm a segítséget...
Üdv!

ririn20
User offline. Last seen 8 év 16 hét ago. Offline
Csatlakozott: 07/27/2009
Cipők

Vettem két Adidas superstar cipőt a WestEnd City centerben található Woodoo üzletben.Az egyiket Január 31.-én a másikat Február 8.-án.A cipőkön több ponton elengedett a ragasztás ezért Július 26.-án visszavittem az üzletbe minden paírjával javítás reményében.Az eladó hölygyek közölték velem, hogy milyen érdekes hogy utolsó pillanatban viszem vissza ezért ők nem fogják megjavítatni sem kifizetni az árát és ne is próbálkozzak, hogy ezt a hibát nekem kijavítsák.Kértem a panaszkönyvet is és ezt megtagadták tőlem.Ez ügyben szeretnék érdeklődni,hogy az üzletet hol tudnám feljelenteni?
Mellékes ma elvittem egy cipészhez a cipőimet és megcsináltattam.

Üdv.:Kelemen Anikó
Tel.:06-30-911-1139

admin
User offline. Last seen 45 hét 2 nap ago. Offline
Csatlakozott: 07/09/2009
cipők

Kedves Anikó!

Köszönjük a bejegyzést! Sajnos, mivel már megjavíttatta a cipőket, ezért túl sokat nem tud tenni.

Egyébként első körben érdemes lett volna még egyszer megpróbálkozni a boltban mihamarabb, és ha most is negatívan álltakk volna hozzá a "kedves eladók", akkor ott helyben kérni tőlük egy igazolást az Ön elutasításáról. És ezután lehetett volna békéltető testülethez fordulni, majd esetleg ha ez sem vezet eredményre, akkor a hatóságokhoz.

Sajnos így elég nehéz lenne bizonyítania, hogy az eset tényleg megtörtént, és mivel megjavíttatta a cipőket, már a garancia sem érvényes.

Egyébként sajnálom a szitut, és hogy ilyen megtörténhet.

Cinyaminya
User offline. Last seen 8 év 16 hét ago. Offline
Csatlakozott: 07/27/2009
kérdés

Egy számomra elfogadhatatlan problémával állok szemben,aminek kezeléséhez szeretnék segítséget kérni.
Harmadik alkalommal ismétli önmagát a történet: nevén nevezve a céget:a Coop Szolnok Rt-ről van szó.Szandaszőlősön történt az eset,ami azért is szomorú,mert ez az üzlet állítólag a központja az egésznek.
Első esetben az üdítőitaloknál tapasztaltam azt,hogy nem a megfelelő ár volt feltűntetve a display-en,mint ami utána a pénztárgépben megjelent.A Pepsi kóla esetében volt ez.Két helyen is 329ft volt feltűntetve és mégis a drágább árat követelték tőlünk.Mikor a panaszunknak hangot adtunk a pénztáros elutasítóan viselkedett,és nem volt készséges a probléma megoldását illetően.Ez az eset ismétlődött meg a Naturaqua ásványvíz esetében is,ahol akciós árként a kihelyezett displayen 99 ft volt feltűntetve és nem is olyan messze a polcon szintén ez az ár szerepelt,mégis a pénztárban 115ft lett fogy.árnak "beütve".A pénztáros durva megnyilvánulása csak fokozta a helyzetet.A mai nap folyamán ismétlődött meg újból az eset,ami több mindent is bizonyít:1.nem vették figyelembe a fogyasztói észrevételt,és a hibás árat nem cserélték ki a valódi árra,ami másra nem utal,mint hanyagságra,és a fogyasztó tudatos megtévesztésének gyanúját ébreszti fel.2.ha viszont az akciós ár nem lett kicserélve sem a szórólapon sem az üzletben,akkor feltételezem,hogy az akciós ár még érvényben van.Akkor viszont a pénztáraknál kellene a kódok és cikkszámok alapján aktualizálni az árat.
Ami a kisebb probléma,hogy némelyik terméken egyenesen már az ár sincs feltűntetve.Úgy vannak vele,hogy majd a pénztárnál kiderül úgyis,hogy mennyibe kerül?
mindenképp érdekes az eset.Ami pedig az alkalmazottak viselkedését illeti azt már nem is minősíteném.

Abban szeretnék segítséget kérni,hogy ilyen esetben elég-e ha a vásárlók könyvét kérjük és panaszt teszünk,vagy van-e valami más mód,amivel az ügy előrébb mozdulhatna,mert hiába adunk hangot a panaszunknak,a hibák nincsenek kijavítva,arról nem is beszélve,hogy mi van azokkal,akik nem is észlelik azt,hogy tulajdonképpen becsapják őket.Egy nagyobb méretű havi bevásárlás vagy elég egy hétvégi bevásárlást alkalmával ez már komolyabb tételt is jelenthet,amikkel megtévesztik és becsapják a fogyasztókat.

misike
User offline. Last seen 8 év 15 hét ago. Offline
Csatlakozott: 07/27/2009
Számítógépvásárlás

Április 14-én vásároltam egy számítógépet, majdnem 120000 FT értékben. A benne lévő meghajtó meghibásodott visszavittem cserélték. Az új készülék megint csak nem akarta megcsinálni amit kellett volna, megint kicserélték, de állítólag feleslegesen, mert semmi baja nemvolt, de felvilágosítást nem kaptam, hogy milyen programok kellenének ahhoz, hogy működjön a dolog.

Kicsit később kékhalálok jelentkeztek, megint visszavittem. Majdnem másfél hétig keresték a hibát, ráfogtak egy olyan hibát ami élből hülyeség, sebaly, kifizettem a szervízdíjat (a garanciális gépre). Amint hazavittem egyből jelentkeztek a hibák, másnak vissza.

Megint egy hétig ott volt, kiderült, hogy alaplaphiba, kicserélték, hazahoztam, minden klappol, de az új alaplap gyengébbnek bizonyult, holott újabb alkatrészekből áll, tanácsot sem kaptam a használatáról, sőt az új alkatrész kézíkönyvét sem kaptam meg. A boltban azt mondták, hogy elismerik a hibát, de a főnökkel kell beszélni.

Elmentünk abba az üzletbe ahol a főnök dolgozik, rettentően flegmán viselkedett velünk, kértük a teljes vételárat de nem fizeti vissza. Most mit tegyek?

Ez a hatodik utunk volt a géppel a vásárlási úttól eltekintve, és már tanácstalan vagyok, mivel borzasztóan nagyképűen és flegmatikusan viselkednek velünk.

De ráadásképpen hétfőn a merevlemez is bedöglött...

panamajack
User offline. Last seen 8 év 16 hét ago. Offline
Csatlakozott: 07/27/2009
Nokia Headset

Üdvözlöm Önöket!

Az alábbi problémában kérném a segítségüket.
2009. áprilisában vettem egy Nokia bluetooth headset-et egy kiegészítőt 7000 Ft-ért.
Ez a készülék kb. 3 hét múlva elromlott, újat cseréltek, majd újat és újat...
A Nokia eddig mindig gondoskodott új készülék cseréjéről.
Most júliusban ott járunk hogy a 4. ilyen elromlott készüléket viszem vissza a márkakereskedésükbe.
Kicsit elegem van már abból, hogy állandóan meghibásodik ez a típusú headset, pár hétnél nem bír többet pedig rendeltetésének megfelelően használom.

A márkakereskedésben mindig bejegyzik a jótállási jegybe az új készülék csere időpontját és azt mondják, hogy a legelső készülék 2009. áprilisától számítódik az egy éves garancia.
Igaz ez?
Milyen további lehetőségeim vannak a továbbiakban mivel szerintem ez a típus,(széria) hibás és valószínűleg 3-4 hetente visszatérő vendég leszek az üzletükben.
Arról nem is beszélek, hogy az általam vásárolt világmárkás terméket április óta kb. összesen 6 hétig nem is tudtam használni az állandó bevizsgálás,csere, bevizsgálások miatt és úgy érzem emiatt hátrány ért.
Válaszukat előre is köszönöm!

Tisztelettel:
Keresztes Attila
tel: 70/322 1361
cím:9012 Győr,Mandula u.2.
email:keresztesa75@gmail.com

admin
User offline. Last seen 45 hét 2 nap ago. Offline
Csatlakozott: 07/09/2009
nokia headset

Kedves Attila!

Köszönjük a bejegyzést. Elvileg jogos a cég részéről a csere. Viszont van egy olyan szabály is, hogy ezzel nem okozhatnak jelentős kellemetlenségeket a fogyasztónak, ez a szitu meg már kimeríti ezt a kategóriát szerintem. Érdemes lenne első körben a céget meggyőzni valahogy. Ha nem megy, akkor érdemes lehet felkeresnie a területileg illetékes békéltető testületet, ennek elérhetőségét megtalálja a cikkeink között, a Mit tehet a fogyasztó? menüpont alatt.

nypeter
User offline. Last seen 8 év 16 hét ago. Offline
Csatlakozott: 07/26/2009
Mit tegyek?

3 hónappal ezelőtt vásároltam egy 47 m2-es,1+1/2 szobás panel lakást.
Egy ismerős szobafestőt bíztam meg a munka elvégzésével.
Mivel a lakás felújításra szorult,burkolási,vízvezeték-szerelési és festési munkák egyaránt voltak.
Mint ahogyan azt jó magyar szokás szerint alkalmazzák a hazai iparosok,szimultánban dolgoznak több munkahelyen egy időben.
Mielőtt nagyon elkalandoznék íme az eset,melyben szíves tanácsukat szeretném kikérni.
A festővel a vásárlást követő első héten időpontot beszéltem meg,hogy a lakásban elvégzendő festési-mázolási munkálatokra ajánlatot adjon.
Meg is lepett,mivel az ajánlat 196000,- Ft-ról szólt,mely ajánlat -ugyebár- bruttó árként értelmezendő,ugyanis semmi olyan jelzés nem volt feltüntetve,amely a "plusz áfa"-ra utalt volna az amúgy sem túl alacsony ajánlatban.
Kérdeztem,lehet-e alkudni,mire a mester:180000,- nél olcsóbban nem megy...
(gondolom,ez is bruttó kell legyen)
Gondoltam magamban,hogy a jó szakembert meg kell fizetni,hát hadd menjen...
Szóban állapodtunk meg,melynek folyományaképpen a következő héten hétfőn meg is kezdték e munkát.
Az egyéb munkálatok nem zavarták őket,mivel a kisebbik szobában rendezkedtek be és ott csiszolták,alapozták az ablakokat.
Közben előfordult,hogy egyszer-egyszer nem jöttek,de ez nekem nem okozott gondot.
Az egy kicsit amikor az egyikük,akinek 2db kocsmára/presszóra van üzemeltetés jogosultsága,családi zűrjei miatt legalább 2 hétig nem jött.Ezt is túléljük,hiszen a munka halad,legfeljebb egy kicsit tovább tart.
Nem voltam ott állandóan,nehogy nyomasztónak érezzék jelenlétemet.Ahogy a vége felé közeledtek,gyakrabban mentem,hogy a minőségi kifogásaimat-ha vannak-mint fizetni szándékozó megrendelő,közölni tudjam.
Június második hetében végeztek,de elég kiszámíthatatlan volt az ott tartózkodásuk,mivel "az alapozónak száradni kell..","egy réteggel már le van kenve"...szumma-szummárom:láttam,hogy nincs minen rendben.
Ja,a legfontosabb:2009.06.04.-éről 2009.06.05.-ére (csütörtökről péntek reggelre kamikáze üzemmódban)felszerelésestől,állványostól,ecsetestől,puzsérostól elhúztak anélkül,hogy módomban lett volna a munkát átvenni és esetleges észrevételeimet közöni a mélyen tisztelt mester urakkal.
Fel is hívtam a munkát felvállaló,velem szóbeli szerződéses jogviszonyban álló személyt,hogy nem áll módomban elfogadni az elvégzett munkát,ugyanis a mázolt felületeken szinte kivétel nélkül mindenütt átüt a barna (előző szín) festék.
Az volt a válasza,hogy túl fiatal (36 éves vagyok!) vagyok én ahhoz,hogy őt kioktassam,munkáját becsméreljem,mivel ez a festék ennyit tud.Selyemfényű fehér zománcozást kértem.Minden alapanyag és segédanyag beszerzését ő bonyolította,én nem szóltam bele a munkájába semmilyen szinten -kivéve a végén,hogy kicsit szar-.
Közben azért megkérdeztem egy másik szakembert is arról hogy mi lehet a probléma.
Azt a választ kaptam,hogy a felületek előkészítése hiányos volt,újra le kell csiszolni,két rétegben le kell alapozni,majd újra mázolni.
Ennek díjtétele 6-700,-/m2,plusz az anyag.Ez cca.45-50 ezer forint.
Amikor a munkát rossz minőségben elvégző szakember végre megjelent 2009.06.13.-án szombaton reggel 9 órakor,igen feldúlt és erősen alkoholszagú volt.
Felmentünk közösen a lakásba,ahol az általam felhozott hibákra,melyek sajnos nagyon is jól látszanak,újra az volt a válasza,hogy ez a festék ennyit tud,én akartam (ő választott és vett mindent,én nem szólta bele,csak 100%-os munkát kértem és vártam volna el).
Mind velem,mind a feleségemmel minősíthetetlen hangon beszélt(hülye paraszt,trágár állat)és elviharzott azzal hogy "ne raboljuk tovább egymás idejét,maj'kűdöm a számlát,de még az áfát is ráteszem"....stb.
Most ott tart az ügy,hogy az írásban adott 196000,- bruttó árajánlatból,szóbelileg 180000,- Ft-ban megállapodva,írásbeli szerződés nélkül,pótmunkákra hivatkozva ajánlva küldözget nekem 2db számlát,melyből az egyik a bruttó 196000,- Ft-os a másik pedig egy kb 44000,- Ft-os pótmunka számla.Összesen 240000,- Ft értékben ÁFA nélkül!!!!
Nem tudom elképzelni,hogy egy másfél szobás,teljesen kipucolt panellakásban előzetes megtekintés után,úgy hogy semmi eredetitől eltérő dolog nem volt,nincs és nem is került közben sem beépítésre,hogyan növelheti meg a nettő árat mintegy 50%-kal!
196000,- Ft bruttóból 240000,- Ft nettó!Jó mi?
Július 8.-án elküldtem neki a 130000,- Ft-ot lakcímére,postai átutalással,rózsaszín csekken.
Azért annyit,mert a helyrehozatalhoz 45-50 ezer forint kellene.
Jelen pillanatban áll az ügy.Én a számlát nem óhajtom átvenni,a javítást pedig a fenyegető magatartása végett nem biztos,hogy vele szeretném elvégeztetni.
Telefonon felhívott többször ő is és kollégája is,gusztustalannak nevezett,bírósággal fenyegetett,mivel meggyőződése,hogy az egész csak egy koncepciós per.Pedig okulásképpen érdemes lenne rápillantani.
Nevet és helyszínt a személyiségi jogok védelme miatt nem kívánom felfedni.Ha valaki magára ismer,az csak a véletlen műve lehet.
Mit tehetek?
Kérem,hogy részletességem miatt bocsássanak meg,de az eset kb. ilyen feltárással érezhető át és érthető meg.
Példám és állásfoglalásuk szolgáljon okulásul az ilyen típusú jövőbeni esetek elkerülésére

Üdvözlettel:Egy Bosszankodó Lakástulajdonos

admin
User offline. Last seen 45 hét 2 nap ago. Offline
Csatlakozott: 07/09/2009
Bosszankodó Lakástulajdonos

Kedves nypeter!

Köszönjük bejegyzését. Az mindenképpen jó szerintem, hogy eddig nem fizette ki a pénzt, amit követel az illető. Javaslom, ne is tegye ezt meg. KEvés esélyt látok rá, hogy perre vinné az illető a dolgot, remélhetőleg előbb-utóbb feladja, mert valahol belül csak érzi, hogy nem neki van igaza.

Bálint Hajnalka
User offline. Last seen 8 év 17 hét ago. Offline
Csatlakozott: 07/25/2009
dvd író

T.Fogyasztóvédelem!
2009.07.23.-án vásároltam egy dvd írót.Beüzemeléskor ért a meglepetés hogy sajnos az én számítógépemhez nem lehet csatlakoztatni.(tehát még csak az a jogom is elveszett hogy kipróbálhassam működő képes e)
Megfelelő tályékoztatást sem kaptam.
Másnap visszavittem,hátha kicserélik egy másikra amit tudnék használni,vagy segítsenek esetleg valami alkatrészt nézni hozzá amivel használható lesz.Sajnos csak arrogáns hozzáállással,majd egy fals infóval távoztam hogy lehet hozzá kábelt kapni amivel majd használhatom,persze ilyen kábel nem létezik.Segítsenek ilyenkor mi a teendő?
Köszönettel:Bálint Hajnalka

admin
User offline. Last seen 45 hét 2 nap ago. Offline
Csatlakozott: 07/09/2009
DVD író

Kedves Hajnalka!

Köszönjük a bejegyzést. A vállakozó a terméket akkor köteles 3 napon belül kicserélni, ha az nem működik megfelelően. Itt valóban el sem jutott odáig az ügy, hogy kipróbálhassa. És jól látja, a legfőbb probléma az, hogy nem kapott megfelelő tájékoztatást a termék használatához. Javaslom, próbálja meg még egyszer a boltot, és említse meg nekik, hogy joga van megfelelő tájékoztatást kapni.

ilap
User offline. Last seen 8 év 17 hét ago. Offline
Csatlakozott: 07/25/2009
Körny.véd.betétdíj

Tisztelt fogyaszóvédelem!

Az Auchan Mo. Kft.Albertfalvai áruházában vásároltam 2009.07.25.-én.
Az árúk közt szerepelt egy 6 db-os Aquasol ásványvíz köteg 2 l-es PET palackban kiszerelve.
Otthon megdöbbenve tapasztaltam, hogy a nyugtán, az ásványvíz alatti tétel után ez áll: "Körny.véd.betétdíj 6x5=30 Ft"

Többszörösem meglepett a dolog, mert nemrég ugyanitt vásároltam ásványvízet, ekkor még nem volt betétdíj.
Ez nyilván még nem ok az értetlenségre, de az már talán igen, hogy se nem változott a betét minősége, se nem tűntették fel a betéteten (de még csak a polcon sem, vagy az árcímkén) hogy a betét díjköteles.

Rendben van ez így? Otthon kell azt megtudjam, hogy az ásványvíz palackonként nem 61, hanem 66 Ft?

Köszönettel,
Kozma Pál

admin
User offline. Last seen 45 hét 2 nap ago. Offline
Csatlakozott: 07/09/2009
Re: Körny.véd.betétdíj

Kedves Kozma Pál!

Köszönjük a bejegyzését!

Jogosnak érzem a problémáját. Egy új rendszer szerint az egyutas csomagolású termékek ( például pet palackok, italos alumínium és tetrapack dobozok, italos üvegek) után felszámolt hulladékkezelési díjat nem építik be a termék árába, hanem környezetvédelmi betétdíjként külön soron jelenítik meg a blokkon. Szóval mégis beleépítik a termék árába...

Elvileg, ha az ember visszaviszi ezt a csomagolást az üzletbe, akkor visszakapja az 5 Ft-okat. Gyakorlatban egy fehérvári üzletről hallottam, hogy ez így működik. Érdeklődje meg az üzletben a lehetőségeit.

Sepi
User offline. Last seen 8 év 15 hét ago. Offline
Csatlakozott: 07/24/2009
gáz?

Tisztelt fogyasztóvédelem!
Gázművekkel kapcsolatos problémám megoldásához szeretnék segítséget kérni

2009. május 18-án az ügyintéző által közölt összeget befizettem a pénztárnál megállapodtunk, hogy júniusban amikor megkapom a fizetésemet újabb részletet fizetek. A gázművek felé részletfiztési kérelemmel éltem, mivel sajnos a 157.000,- ft-ot egyösszegeben nem tudom megfizetni 16 éves középiskolás gyermekem születése óta egyedül nevelem, gyermektartásdíjat nem kapok, ezért 5 havi részletfizetést kértem. A gázművek sajnos elutasította 2009 május 21-én kelt, de 2009 június elején kézhezvett levelével. Tájékoztattak arról, hogy kezdeményezték a szolgáltatás felfüggesztését, de ha a tartozás 50 %-át befizetem felfüggesztik. Május 25-én kiállítottak ey adatlapot, melyet május 27én találtam az ajtóban amikor is kikapcsolták a gázt, ami megélhetésünket nagyon megnehezíti.

A visszakapcsolás díja kb. 40.000,- Ft.

2009. június 30-án kelt levelét a gázműveknek július 23-én vettem át, melyben arról tájékoztatnak, hogy bírósági eljárást kezdeményeznek, melynek költsége is engem terhel.

Sajnos csak részletekben tudom kiegyenlíteni a gázművek felé és azt szeretném kérni, hogy kapcsolják vissza a gázt, hogy tudjunk főzni és tisztálkodni.

Szíves válaszukat és segítségüket várva köszönettel Hircsu Mihályné

baltazar181
User offline. Last seen 8 év 16 hét ago. Offline
Csatlakozott: 07/24/2009
HTC Touch diamond Kijelző hiba

Vásároltam egy HTC touch diamond 'okos telefont' 2008 novemberében és kisebb hibáim voltak vele, többek közt a kijelző ha bemelegedett (hosszabb) beszélgetések hatására használhatatlanná vált 1 kis időre, z utolsó esetben is (kb 1 hónapja) így történt csak az érintő képernyő teljesen használhatatlanná vált. Másnapig vártam hátha helyre jön a készülék mivel semmi változás nem történt megpróbáltam a telefon belső memóriájából lementeni az adatokat, de mivel a kijelzőn nem lehet kiválasztani a telefon hozzáférhetőségét így nem lehet hozzáférni az adatokhoz sem. A Debreceni Vodafone-hoz vittem be, mivel Budapesten szervizelik, amit visszakaptam 3 hét után azzal a Jegyzőkönyvvel, hogy "a készülék átvizsgálása során megállapítást nyert, hogy a hiba valóban jelentkezik.
A készüléket megvizsgálva (kisebb szögben nézve a kijelzőt) egy úgynevezett /Newton Ring/ jelenség fedezhető fel, Szivárványos folt) ami a HTC hivatalos véleménye szerint nem garanciális hiba, mivel a kijelzőn keletkezett erősebb nyomás előidézheti ezt a jelenséget. Nevezetesen, az előlap és az érintőképernyő ragasztása elenged (innen a fénytörés) és végső esetben az érintőképernyő nem működik tovább."
Tehát a készülék mivel képes a melegedésre plusz a nyári melegben a hő hatására az érintő képernyő kis nyomás hatására is tönkre mehet amely szerintem akár típushiba is lehet feltételezéseim szerint. A kérdésem mit tehet ilyenkor az ember mivel nem egy 10-20eFt-os telefonról beszélünk. Egy árajánlatot sem adtak a készülék esetleges javítására csak visszaküldték "nem garanciális hibával".
Így a készülék működik, de használhatatlan.

Németh Péter
User offline. Last seen 8 év 15 hét ago. Offline
Csatlakozott: 07/10/2009
Benzines fűkasza meghibásodás

Két éve vásároltam a Szolnoki Cora áruházban egy DCBT26 típusú benzines fűkaszát 30 000- Ft értékben.
A szerkezet ezidáig többé kevésbé probléma mentesen működött, alapvetően meg voltam vele elégedve.

Két hete a szétszedhető rugalmas tengely alsó zárt tagjában megszorult a hajtó rugalmas tengely.

El mentem az általam ismert szervízbe Szolnokon, ahol közölték velem, hogy ez egy kínai termék és Ők nem tudják megjavítani és pót alkatrész sem tudnak hozzá beszerezni.

Ezek után elmentem a CORA áruház ügyfélszolgálatára, hogy mint forgalmazók mondják meg hol tudom megjavíttatni a gépemet.

Kaptam egy másik szolnoki szervíz címet, ahova ismét elvittem a gépet, de sajnos pontosan ugyan azt a választ kaptam mint az előző helyen azzal a kiegészítéssel, hogy ezek egyszer használatos eldobható termékek.

Hát ez a válasz nem nagyon nyugtat meg, mert úgy gondolom, hogy egy 30 000- Ft-os műszaki berendezésnek nem szabad egyszerhasználatosnak lenni, főleg, hogy nem a legnagyobb értékű része hibásodott meg.

Mivel műszaki ember vagyok, ugy télem meg, hogy a meghibásodott rész értéke a teljes berendezés értékének nem több mint 15-20%-a.

Tudomásom szerint a Magyarországon forgalmazott külföldi termékekhez 10 év alkatrész ellátási kötelezettséget kell vállalni.

A beszállítórol csak annyit tudok ami a gép műszaki leírásában szerepel.

E szerint:

TCK-Belgique
Rue de Gozée, 81-6110 MONTIGNY-LE-TILLEUL-BELGIUM
P.JOOSTENS PRESIDENT
e-mail: secretaryship@elemtechnic.com

Kérem segítségüket, hogy mit tehetek, hogy a gépet ne kelljen eldobni a néhány ezer Ft-os alkatrész miatt.

Üdvözlettel: Németh Péter

kultsarjudit
User offline. Last seen 8 év 17 hét ago. Offline
Csatlakozott: 07/23/2009
nyelviskola

Szeretném kérdezni, hogy volt-e valakinek a Pro-Scholl vagy más néven a felnőttek iskolájával valamilyen tapasztalata? Egyáltalán a fogyasztóvédelemhez tartozik-e ha egész mást ígérnek a nyelvtanfolyamra toborzás során, mint amit teljesítenek.

valaczkainé gye...
User offline. Last seen 8 év 17 hét ago. Offline
Csatlakozott: 07/17/2009
gőztisztitó.

egy évvel ezelőtt a BECK REISEN KFT..-tol vásároltunk gőztisztítót amely ára 279990-Ft.Azóta állandóan cserélgetjük a gépeket és alkatrészeket.Egy év alatt 5db gépet cseréltünk,összességébe talán egy hónapot takarítottam vele.Tanácsot kérnék,hogy lehetne a szerződéstől el állni,vagy a pénzemet vissza kapni.
Tisztelettel:Valaczkainé Gyenis Terézia

batorg
User offline. Last seen 8 év 17 hét ago. Offline
Csatlakozott: 07/23/2009
HTC Kaiser garancia

Üdv.
Én másfél éve vásároltam internetes áruházban egy meglehetősen drága telefont, két év garanciát kaptam rá. A telefon azóta harmadszor romlott el, mindig ugyanaz volt a baja, minden funkciója működik csak telefeonálni nem lehet vele. Én Szombathelyen élek az eladó cég Budapesten van elég problémás mindig visszajuttani és elhozni a készüléket. A kérdésem az, hogy garanciális időszak alatt hányszor romolhat el a készülék, kérhetek-e teljes cserét, és ha megrendült benne a bizalmam kötelesek-e visszafizetni a készülék árát?

seagull
User offline. Last seen 8 év 17 hét ago. Offline
Csatlakozott: 07/25/2009
Garanciális javítás

Kedves Batorg!

Hasonló problémával küzdök a 2008 novemberében vásárolt Nokia telefonommal, ezért szeretnélek megkérni, ha használható választ kapsz engem is értesíts mit kell tenni. Merthogy én is harmadjár vittem vissza javításra a készülékem és már egyáltalán nincs bizalmam irányába.

Domokosné
User offline. Last seen 8 év 17 hét ago. Offline
Csatlakozott: 07/21/2009
Lakáshitel

A lányomék lakásépítési hitelével kapcsolatban lenne néhány kérdésem.

A gyerekeknek az 1. számú banknál évek óta van folyószámlájuk, ahol állandó megbízásaik vannak, illetve az interneten keresztül intézik a banki ügyeiket.
Mivel új lakást szeretnének építeni, ezért hitelt akartak felvenni (és szocpolt) így hitelügyintéző segítségét kérték és a 2. számú banknál megkapták a hitelt - illetve annak felvételének a lehetőségét, mivel még kiutalás nem történt.
Az ügyintéző elmondta, hogy jó lenne, ha a munkabérük is erre a számlára kerülne átutalásra és legalább 10 db állandó megbízást is adnának (hiteltörlesztés, közüzemi számlák kiegyenlítése stb.) Amikor megkérdeztük, hogy ez a hitel folyósításának, illetve az arra vonatkozó szerződés megkötésének feltétele-e, azt a választ kaptuk, hogy nem ez egy belső utasításuk erről nem készül szerződés illetve megállapodás. A gyerekek azt mondták rendben van a felvett hitel törlesztése, a lakás- ill. építési biztosítás fizetése és a lakás előtakarékosság (Fundamenta) fizetése biztosan erről a számláról fog történni a többit pedig még eldöntik, hogy milyen megbízást adnak és – mivel internetes hozzáférést is kértek a folyószámlához - majd megadják a megbízást. Mivel a jelenlegi 1. számú bank szolgáltatásaival elégedettek, ezért úgy döntöttek, hogy nem adnak több megbízást a 2. számú banknál vezetett folyószámlára és az ott szükséges összeget nem a munkabér átutaltatásával, hanem állandó megbízással biztosítják.

A 2. számú bank ügyintézője folyamatosan nézegeti a folyószámlájuk egyenlegét (a számlatulajdonos tudta nélkül) és telefonon hívogatja őket, hogy nincs elég pénz a számlán (holott még csak napok múlva lenne esedékes pl. a fundamenta megtakarítás utalása), nem adtak meg 10 db állandó megbízást és látja, hogy az sms szolgáltatást is visszamondták.
A mai nap folyamán (2009. július 21-én) amikor a lányom az interneten megnézte a folyószámlájukat megdöbbenve látta, hogy 2 db állandó átutalás van beállítva (internet és tv előfizetés) amire nem is adtak megbízást, ráadásul ez a megbízás drágább is, mint a csoportos beszedés. Amikor felhívta a bank ügyintézőjét, hogy mi történt azt a választ kapta, hogy most akarta postázni a megbízáshoz szükséges iratokat. A lányom természetesen felháborodott és közölte, hogy szerinte ehhez a bank ügyintézőjének nincs joga és majd ők eldöntik, hogy mire adnak megbízást. Erre az ügyintéző azt válaszolta, hogy a szerződéskötéskor arról volt szó hogy megadják a 10 megbízást és ha ez nem lesz meg veszélybe kerülhet a hitelük.

A hitelszerződést már aláírtuk (mivel kezesre is szükség volt így én és a férjem is aláírta) mind a banknál, mind a közjegyzőnél, tehát érvényes hitelszerződéssel rendelkeznek.

Kérdéseim:
1. A bank kötheti-e ilyen a fent leírt szóbeli feltételekhez a hitel folyósítását?
2. A Bank ügyintézője a számlatulajdonos engedélye nélkül rendszeresen ellenőrizheti-e a számla egyenlegét, illetve azt, hogy milyen megbízásokat adott a tulajdonos?
3. A számlatulajdonos tudta nélkül rögzíthet-e bármilyen megbízást a folyószámlára?

Nagy Krisztina
User offline. Last seen 8 év 17 hét ago. Offline
Csatlakozott: 07/22/2009
Teljesítési határidő

Párommal megrendeltünk egy szekrénysort. Kifizettük előre kp-ben, nehogy közbejöjjön valami, és elveszítsük az előleget. A megrendelést felvevő hölgy azt ígérte, hogy a teljesítési határidő általában 4hét, de lehet kitolódik egy hónapra, a megnövekedett rendelésszám miatt. A számlán nem szerepel hivatalos teljesítési dátum. A hónap letelte után párom bement érdeklődni, hogy mikor lesz meg a szekrény. Közölték vele, hogy már ott vannak az elemek, egy rész kivéve. Ezt azonban nem tudják biztosítani, csak egy hét múlva érkezik. Viszont tudnak mást adni helyette, ha megfelel. Természetesen nem felelt meg, így nem kértük, mert nem illik a szoba berendezéséhez a másik fajta elem. (színelütés) Hétfőn érkezett az áru hozzájuk, kedden már szállíthatták volna. Ehhez képest már szerda van, és még egy telefont sem ejtettek meg, hogy mikor várható. Újfent nekünk kell rohangászni érdeklődni? Szombaton már hat hete lesz hogy megrendeltük. Mit tehetünk hogy hozzájussunk a már kifizetett áruhoz? Van rá lehetőségünk hogy engedményt számíttassunk fel a már bőséges késedelem végett? Kérem valaki segítsen, mit tehetünk ilyen esetben.