Figyelem!

Honlapunk fő célja, hogy teret adjon a fogyasztóvédelmi esetek megvitatására, hogy fórumunk felhasználói segítsék egymást tanácsaikkal, valamint, hogy a leírt esetek által mások elkerülhessék a hasonló kellemetlen szituációkat. Viszont NEM VAGYUNK FOGYASZTÓVÉDELMI HATÓSÁG, NEM FOGLALKOZUNK SZAKTANÁCSADÁSSAL. Amikor tudunk, szívesen segítünk abban, hogy hova lehet érdemes fordulni az adott problémával, segítünk a honlapon történő eligazodásban, és szívesen bekapcsolódunk a fórumon folyó eszmecserébe.

Gázszolgáltató csere

Judit
User offline. Last seen 10 év 38 hét ago. Offline
Csatlakozott: 11/16/2009

Még a nyáron kerestek fel a GAS.hu cégtől, hogy cseréljük le a TIGÁZ-t, van rá lehetőség, és ők vállalják, hogy a mindenkori TIGÁZ áraknál 8%-kal kevesebbért szolgáltatnak számomra.
Belementünk. Hónapok teltek el, mire a napokban megküldték a szerződést.
Vártuk a TIGÁZ szakembereit, hogy kijönnek, rögzítik a gázóra állását, fizetünk, és a következő számlát már a másik cég küldi majd - alacsonyabb díjjal.
Tegnap próbáltuk - a szokott módon - interneten keresztül bediktálni a gázóraállást, de a rendszer nem engedte.
Ma megérkezett a számla: kaptunk egy szokásos havi számlát - kb. 18000 Ft-ról, és mellé volt téve egy másik is, 79 000 Ft-ról! Csoportos beszedés, OTP átutalás, mindkét számla fizetési határideje november 20.
Nézegetem a közel 80 ezer Ft-ról szóló számlát: ebben a TIGÁZ megelelőlegezi számomra, hogy 688 köbméter gázt fogok még ebben az évben felhasználni, és ezt egyösszegben és azonnal kifizetteti velem.
Van ehhez joga egy cégnek? Soha nem volt hátralékom, mindig rendesen fizettem a számlákat. Nem átalánydíjat, hanem diktálás után az aktuális fogyasztást fizettem ki. Nem vagyok hajlandó előre kifizetni az esetleges gázfogyasztásomat. Mi van, ha elutazunk erre az időre, és nem is használok gázt? Mi van, ha csak 300 köbmétert használok fel belőle? Gondolom pár napon belül majd a különbözetet küldi a cég a számlámra, kamatostól....Tud valaki ezekről a dolgokról?

Tifany (nem ellenőrzött)
váltás

Sziasztok!
Nem tudom, olvassa-e még vki ezt az oldalt,de ha igen; kérlek, írjátok meg, mi lett a történetek vége. Én most, 2010. októberében szeretnék a DÉGÁZtól a Gas.hu-ra váltani, de ha ennyi átverés van benne és ennyire macerás; meggondolom. Azt sem tudom, hogy nekem kell először bontani a szerződést a DÉGÁZ-zal és utána jöhet a gas.hu? És az átmeneti időszakban nem lesz fűtés?Szóval minden új infót írjatok meg légyszíves!Előre is köszönöm!

Nik

Horváth Zoltánné
User offline. Last seen 9 év 40 hét ago. Offline
Csatlakozott: 08/04/2010
gázszolgáltató csere.

Beleuntam. A GDF SUEZ elérte célját. De azóta minden rendben :(

Kedves

Tifany (nem ellenőrzött)
váltás

Sziasztok!
Nem tudom, olvassa-e még vki ezt az oldalt,de ha igen; kérlek, írjátok meg, mi lett a történetek vége. Én most, 2010. októberében szeretnék a DÉGÁZtól a Gas.hu-ra váltani, de ha ennyi átverés van benne és ennyire macerás; meggondolom. Azt sem tudom, hogy nekem kell először bontani a szerződést a DÉGÁZ-zal és utána jöhet a gas.hu? És az átmeneti időszakban nem lesz fűtés?Szóval minden új infót írjatok meg légyszíves!Előre is köszönöm!

zotya196
User offline. Last seen 10 év 29 hét ago. Offline
Csatlakozott: 01/14/2010
Gázszolgáltató váltás

Úgy látszik hogy az E-ON elleste a TIGÁZ-tól azt hogy hogyan lehet korlátozni a fogyasztók ÁLLAMPOLGÁRI SZABADVÁLASZTÁSI JOGAIT .Gusztustalan módon ők is többlet számlákkal tartsák vissza a fogyasztókat.Ennél már csak az a borzasztóbb,hogy 2009 nyár óta nem tesz ellenük senki semmit.Nagyon úgy tűnik hogy az Energia Hivatal is csak ül a babérjain pedig a napokban a Mohácsi Polgármester is hasonló panasszal élt feléjük.AZ ÁLLAMPOLGÁRI JOG KORLÁTOZÁSA NEM BÜNTETENDŐ?
Az E.ON vizsgálatot ígér
/Ez egy részlet a Mohácsi üggyel kapcsolatban/ azt hiszem néhány mondatot meg lehet kérdőjelezni.

A gázszolgáltató-váltással kapcsolatos felvetésekkel természetesen megkerestük az E. ON-t is. A cég sajtóreferensétől, Varga Ivettől a következő választ kaptuk a panaszokra vonatkozóan:

„Tevékenységünk során mindig tisztességes piaci magatartásra, versenyre törekszünk, e szerint végezzük tevékenységünket. Ügyfeleink számára stabil partnerként, hosszú távon is megbízható, minőségi szolgáltatást kívánunk nyújtani. Amennyiben egyes ügyfeleink mégis a szolgáltató-váltás mellett döntenek, természetesen „elengedjük” őket. A szolgáltató váltás folyamatát külső adminisztratív és pénzügyi előírások szabályozzák, melyeket, mint mindenkinek, nekünk is be kell tartanunk. E miatt a folyamat elhúzódhat, de a szabad piacra lépésnek akadálya nincs”.

A cégnek a mohácsi ügyfélszolgálati irodával kapcsolatos lakossági panaszokat is jeleztük, ezzel kapcsolatban sürgős vizsgálatot ígértek: „Azt, hogy előfordult-e bármilyen udvariatlanság, vagy szabálytalanság az ügyfélszolgálati irodában, sürgősséggel kivizsgáljuk. Amennyiben igen, akkor azt szankcionáljuk” ISMÉT EGY ÚJABB ÍGÉRET,VAJON LESZ-E VÁLTOZÁS?

Hétvén
User offline. Last seen 10 év 30 hét ago. Offline
Csatlakozott: 11/03/2009
Amit a jogszabályok elírnak a gázszolgáltatókra vonatkozóan!

Holnap, ha időm megengedi, írok néhány " JÓ tudni!" jellegű dolgot a gázszolgálttatókra vonatkozóan. Ha ez egyáltalán valakit is érdekel?

Hétvén
User offline. Last seen 10 év 30 hét ago. Offline
Csatlakozott: 11/03/2009
Szolgátatóváltás

Én is elindítottam a a szolgáltatóváltás. Interneten keresztül: regisztráltam a Gas.hu-n (EMFESZ honlapja) Eleinte minden simán ment.Aug. 18-án postán kiküldték a szerződést, csoportos beszedési megbizást, felhatalmazást, hogy ügyeimet rendezzék az Égáz-Dégáznál. Még aznap mindent visszaküldtem nekik és a bankomnál is leadtam a csbmegbízást. Ezután a dolgok teljesen elakadtak.Sokáig azt jelezte a Gas.hu honlapja, hogy a csoportos beszedési meghívás nem érkezettt meg hozzájuk a bankomtól. Újabb érdeklődésemre végre emailben közölték, hogy minden rendben: a megbízásom alapján elindították a Dégáznál az eljárást. Közben aaz Égaz-Dégazzal nézeteltérésem támadt az augsztusi éves elszámolási számla kapcsán és jeleztem nekik, hogy úgy tünik tudatosan akadályozzák a kereskedő váltást.Október eljén a Dégáz azt válaszolta, hogy megérkezett hozzájuk a felhatalmazásom és rövidesen levélben tájékoztatnak az elszámolásunk rendjéről és kilépésem időpontjáról. Azóta is várom ezt a "hamarosan" küldendő levelüket.Több email küldtem az EMFESZ-nek rákérdezve hol akadt el az váltási ügyem. Az elsőre még válaszoltak, de abban nem volt köszönet. Kérték, hogy adjam meg a "felhasználó NEVÉT "! és a fogyasztási hely címét, hogy utána tudjanak nézni az ügyemnek! Megadtam ,néhány epés megjegyzés kiséretében. Azóta még kétszer írtam neki, de már válaszra sem méltattak! Fontos volt, hogy aláírjím a szerződést velük, addig korrektek voltak, mikor már a kezükbe éreztek, már válaszra sem méltattak.Nem értem magatartásukat: Az EMFESZ-nek nem érdeke, hohy minél hamarább eleget tegyen szerződési kötelezettségének (2009 július 20-tól hatályos) és neki fizessek és ne a régi szolgáltatomnak? Azért is kérdeztem rájuk többször, hogy sietessék a Dégáznál az átlépésem( törvényes átlépési határidő: a kérelem beadásáát követő hónap 1-je). Az Égaz -Dégáz pedig tudatosan késlelteti a váltást. Ezt értem, de teljesen jogszabályellenes! Egyik ismerősöm, egy 82 éves bácsi megkért segítsek neki, hogy megszabadulhasson az Égáz-Dégáztól. Az augusztusi elszámolás után november elejéig három elszámoló számlát készítettek számára, nyilvánvaló a végelszámolás céljából, de mint kiderült éppen az időhuzás miatt.Mindhárom esteben kihozták, hogy tartozás van. Csak a számlákat küldték ki neki, semmi magyarázatot és levelet, de a számlákon mindig szerepelt, hogy " számla egyenlege a jelen számla kiállítása után XXX összeg"!!!! Ez aztán a becsületes végelszámolás! Csak időhuzásra játszottak. Betelt a pohár! A telefonos ügyfélszolgálat , nem tudta felfogni panaszát. Nem ismerik a rendszerüket,az hogy aszámlázásuk elszakadt a tényleges helyzettől. Levél a vezérigazgatóhoz, amelyben bebízonyította, hogy Ők tartoznak neki és nem fordítva! Három napra rá közölték, hogy szerződése megszünt. Semmi mást! máig legalább is. Hogy visszküldik a túlfizetését jószántukból, ez még kérdéses.
Egy másik szomszédom esete, akinek az agusztusi elszámoláskor 115 eFt túlfizetése volt. Egy forintot sem irtak jóvá belőle. Az elszámoló számlával egyszerre kiállították a következő havi számlát is! közben fogyasztása sem volt.Több intervenció után , végül is az Égáz- Dégáz Zrt. " egyetemes Szolgáltató" visszküldött 107 eFt-ot október 27,-. én ! Pár napra rá küldött egy új elszámoló számlát. Természetesen hibásat, mely tartozást mutatott ki annak ellenére,hogy neki jár még vissza közel 15 eFt. Három napra rá jött egy felszolítás , hogy 49 eFt feletti hátraléka van!!!! Az előtte lévő elszámoló számla azt 36 m3 gáz árát tartalmazta, amit aug.20-tól okt.27-ig elhasznált! Ha ennyit használt, hogyan lehetséges , hogy szeptember-október hónapra 49 ezer ft. hátráléka és ezt az előző elszámolásban nem mutatták ki? Külön adatbázisból dolgoznak? !Az Égáz-Dégáz egy számlagyár!! Nem tudja a jobbkéz mit csinál a bal! Csak győzzed idővel és idegekkel a dolgaik kigubancolását. De meglátásom szerint nem csak rendszerhibával állunk szembe, hanem tudatos megtévesztéssel és tiszteségtelen magtartássl. Üzletszabályzatuk szerint, amelyik július 1-től hatályos, csak 1000 Ft.túlfizetésig irhatnak jóvá a következő havi számlában. Ha a túlfizetés meghaladja ezt az összeget, akkor az elszámolószámla kiállítását követő 8. napig a pénzt megkell téríteni a fogyasztónak. Figyeltük fenebb irtakat? Az elszámoló számlát aug. 27-én állították ki, a pénzt -intervenció hatására okt.27-énés nem a teljes összeget, és nem kamatostól!
Visszatérve az EMFESZ (Gas.hu)-hoz. Bizalmam bennük is megrendült. Amit a bevezetőben irtam azok alapján nem csoda. Ma láttam egy cíkk címét, hogy a Fogyaztóvédelem éppen vizsgálodik náluk Reméljük, hogy ezt követőleg jogkövetőbb és tiszteségesbb magatartást fognak tanúsítani ügyfeleikkel szemben. És azt is remélem, hogy a Fogyasztóvédelem az Égáz-Dégázt is ellenörözni fogja, akárcsak A Magyar Energia Hivatal Fogyasztóvédelmi Osztálya is, ahová városomból néhány panaszt megküldtek.
Judditnak csak annyit: A havi elszámolást kell választani, és az interneten havonta jelenteni a zóraállást. Akkor nem lehetnek ilyen problémáid. TIGÁZ honlapjába, regisztráld magad és utána megnézheted azért nem tudtál belépni, mert már nem vagy ügyfelük, csak ezt még nem közölték veled. Így vagyok jelnleg én is az ÉGÁZ-DÉGÁZAL. Habár ezt a letíltást még nem tehették volna, nert a jogszabály 8 napot ad a szerződés megszüntetése után ,hogy megtörténék a végelszámolás.Amig ez nem töténik meg, véleményem szerint , nem lett volna szabad, letiltsanak a honlapjukról! Probálj velük beszélni telefonon! És semmi képpen se fizess ki nekik egy fillért se. Várd meg: értesítést kell kapj a Tigáztól és végelszámolást és értesítést kell kapj az ERMFESZ-tőlis amelyik átvett. Ugyan ebben a helyzetben vagyok én is!

Judit
User offline. Last seen 10 év 38 hét ago. Offline
Csatlakozott: 11/16/2009
köszi

A számlák utáni napon megérkezett a TIGÁZ tájékoztató levele is, amiben benne van a 8 napos válaszlehetőség, de persze a gyönyörű az a dologban, hogy nov. 20 a fizetési határidő és 17-én kaptam meg a levelet. 25. előtt nem is léphettek volna semmit!
Havi elszámoláson voltunk, ennek ellenére kaptuk a kalkulált számlát a végelszámoláshoz!
És az a fantasztikus hangvétel amivel írnak! Ha nem így, akkor nem engednek kilépni, és ha kiléptem és ők úgy gondolják, akkor nem engednek vissza.... Most már sajnálom, hogy a helyhiány miatt a cserépkályhánktól megváltunk, vissza kéne térni a fatüzelésre, mert ezek a gázszolgáltatók kriminálisak.

holko4
User offline. Last seen 10 év 36 hét ago. Offline
Csatlakozott: 12/02/2009
Tigázból Gasba

Kedves Judit, és mindenki!

Úgy találtam erre a fórumra, hogy a hasonló problémánkra keresgélek megoldást. Szintén Tigáz szerződésünket mondtuk fel, s léptünk be a GAS ba, vagy éppen a kettő között vagyunk valahol...
Mivel a Gas-os üzletkötő azt ígérte, hogy minden magától megy, nem is igazán foglalkoztam a dologgal. De tegnap kézhezkaptunk a Tigáztól egy számlát, ami négyszerese a havi átlagos fogyasztásunknak, és nem tartalmaz óraállást. Mivel eddig semmi panaszom nem volt a telefonos ügyintézésükre, fel is hívtam a Tigázt. És igen, ők így szokták -közölte a hölgy- váltás előtt 2 havi becsült számlát küldenek. DE: mondtam, hogy ez nem két havi, hanem a duplája, és szeretném, ha a tényleges állásról küldenének számlát. Aztán ossze-vissza kitért a tényleges válaszadás elől, és a végén azon kaptam magam, hogy győzköd, mégse váltsunk szolgáltatót. Majd ő tette le a telefont, belémfojtva a szót...
Éppen fogalmazom a panaszlevelet a Tigáz felé, melyet továbbítok majd a Fogyasztóvédelem felé is. Nem vagyok hajlandó pénzügyileg támogatni a Tigázt. Nem fizetek olyan gázért, amit még el sem fogyasztottunk. A Tigáz nem pénzügyi szolgáltató cég, gondolom nem kamatoztatja az előre beszedett pénzeket. Én meg nem vagyok hitelintézet...
Kérem írjon, aki segíteni tudna, hogy ténylegesen hatásosan írhassam meg ezt a levelet. Vagy tehet ilyet egy szolgáltató: előre beszed több havi díjat, tudva-tudván, hogy pár napon belül már nem is az ő ügyfele vagoyk?

HoKa

Hétvén
User offline. Last seen 10 év 30 hét ago. Offline
Csatlakozott: 11/03/2009
Lopnak csalnak,hazudnak!!!

Kedves holko4 és mindenki!Sajnos kevesen vesznek fáradtságot, hogy utána nézzenek a dolgoknak.A fogyasztok többsége jóhiszemű vagy kényelmes.Azok is maradnak akkor nehezen tudjuk megvédeni érdekeinket. Most csak egy fontos dologra szeretném felhívni a figyelmeteket és adjátok tovább minden ismerősek.
Azt szeretném elmondani milyen galád módon igyekszik átverni a fogyasztóit az Égáz-Dégáz, amelyik nyolc megyében "szolgáltat", mintegy 800 egyéni fogyasztónak. Nem tudom ezek közül milyen százalékot képviselnek azok, aki az un, "egyenletes fizetési módot+ választották, de gondolom jelentős arányt képviselnek.
1) A legsúlyosabb átverés az elszámoló számlák számítási módjában rejlik. A számla 2. oldalán szerepel egy összesítő sorban /"Elszámolás összesen"/ az éves fogyasztás díja, Alatta felsorolják a részszámlákat( nem a kibocsátás sorrendjében, hanem un.sorszám szerint és így még nehezebb azonosítani!)
. pontosabban csak a gázdíj+ alapdíj bruttó összegét.Összesítő sora nincsen ( minek,ha akarod számold ki magad!)
Utána következik a támogatás, illetve import korrekciós tényezőnek nevezett különadó összegei.Ez utóbbi csak 2009.július 1.-től létezik.Pluszokkal és mínuszokkal elvégzik a korrekciót.az import korrekciós tényező összegéből általában visszajár, mivel időközben csökkent ezen "adó" mértéke. A támogatásoknál lehet túlfizetés és lehet követelés is, ez estenként változik. A számlában csak felsorolják a tételeket, egyenleget nem vonnak, vagyis nem egyértelműsítik, hogy mennyi a túlfizetés , illetve a tartozása az ügyfélnek. Ezt a számítógépes programjuk végzi el, de úgy, hogy mi fogyasztok ne tudjuk követni. Néha abszurd esteket produkál ez a program:a végeredmény számszakilag sem helyes! De nem ez az általános. Tételezzük fel, hogy jól számol.A trük azonban ott fedhető fel, ha rájövünk arra, hogy a már az eredetileg az importkorrekciós és támogatási összeggel csökkentett számlaértéket veszik számítási alapul! Ezt vetik össze a ténylegesen fogyasztás alapján számolt értékkel( "elszámolás összesen" sorban szereplő bruttó összeggel! )Így módon nem veszik figyelembe a részszámlákban szereplő és a fogyasztó által kifizetett importkorrekciós tényezőt Mivel az importkorrekciós tényező díjszabásból biztosan túlfizetés keletkezett ezen tétel összegével csapnak be csalárd módon. A Zrt. nevét én E-gaz De Gaz!-ra cserélném legszívesebben. Hát pereljenek be hitelrontásért, ha mernek. Állok elébe!
2)A másik átverési trükkjük, hogy nem fizetik vissza, illetve adott esetben jóvá sem írják a következő részszámlákban ,hanem küldik az újakat és így jogtalanul használják pénzünket. Néha egészen komoly összegekről van szó! A jogszabályok szerint és az ezek alapján alkotott 2009.július 1-től hatályos Üzletszabályzatuk értelmében az 1000 Ft-ot meghaladó túlfizetéskelt az elszámolószámla kiállítását követő nyolc napon belül, vissza kell fizessék. Érdekes módon, ha az elszámolószámlához nullás csekket csatolnak és közlik a az aktuális egyenleget mínusz előjellel, formailag betartják a szabály és a fizetési határidő 8 napon belül van. Ez viszont rájuk vonatkozik, csak éppen fütyülnek rá.
Az elkövetkezőkben újabb jogsértéseikről és trükkjeikről számolok majd be.
Az Indexet pedig arra kérem tegye lehetővé, hogy e főoldalon is megjelenhessen a jelzett és még tarsolyomba létező egyéb Egaz-Degaz trükk. Csak a széleskörű nyilvánosság segítheti az egyre jobban elharapózó "trükkök százai" leleplezéseit és kiiktatását. Segítségüket előre is köszönöm