Figyelem!

Honlapunk fő célja, hogy teret adjon a fogyasztóvédelmi esetek megvitatására, hogy fórumunk felhasználói segítsék egymást tanácsaikkal, valamint, hogy a leírt esetek által mások elkerülhessék a hasonló kellemetlen szituációkat. Viszont NEM VAGYUNK FOGYASZTÓVÉDELMI HATÓSÁG, NEM FOGLALKOZUNK SZAKTANÁCSADÁSSAL. Amikor tudunk, szívesen segítünk abban, hogy hova lehet érdemes fordulni az adott problémával, segítünk a honlapon történő eligazodásban, és szívesen bekapcsolódunk a fórumon folyó eszmecserébe.

használtautó szavatosság

Nincs válasz
ecsedi
User offline. Last seen 8 év 30 hét ago. Offline
Csatlakozott: 02/26/2010

Tisztelt Fórumtagok!

A következő eset történt velem:
2010 január 19-én vásároltam egy látszólag jó állapotban lévő használtautót egy használtautó kereskedéstől, mint tulajdonostól. Vásárlás után 1 hónappal elvittem egy márkaszervízbe (Opel) 30.000 km-es szervízre, ahol megállapították, hogy a fedélzeti számítógép szerinti kilométer állás és az óraállás között 2.000 km különbség van. Ez azért furcsa, mert vagy nagy szokott lenni a különbség abban az esetben, ha az órát átállítják, de a számítógépet nem, illetve ha a számítógépet állítják át, akkor pontosan szokott egyezni a két óra. Ezen furcsaság észrevételét követően a szerviz – jóhiszeműen – kézzel lemosta az autót, aminek következtében a vezetőoldali ajtó küszöbjéről lejött a festék.
Vásárlás előtt az autót saját kézzel körbemértem festékmérővel, és nem találtam eltérést az elemek között, a köszöböt azonban nem mértem meg.
Az adásvételi szerződésben az eladó kikötötte, hogy az átvételt követő hibákért szavatosságot nem vállal. Ez véleményem szerint egy olyan rejtett hiba, aminek észrevétele nem várható el a vevőtől az adásvételkor.
A kérdésem az lenne, hogy milyen jogszabályok alapján léphetek fel a kereskedővel szemben, mit követelhetek, illetve a jogi fellépés mellett milyen típusú nyomásgyakorlás lehet a gyakorlásban hatásos?

Köszönettel