Figyelem!

Honlapunk fő célja, hogy teret adjon a fogyasztóvédelmi esetek megvitatására, hogy fórumunk felhasználói segítsék egymást tanácsaikkal, valamint, hogy a leírt esetek által mások elkerülhessék a hasonló kellemetlen szituációkat. Viszont NEM VAGYUNK FOGYASZTÓVÉDELMI HATÓSÁG, NEM FOGLALKOZUNK SZAKTANÁCSADÁSSAL. Amikor tudunk, szívesen segítünk abban, hogy hova lehet érdemes fordulni az adott problémával, segítünk a honlapon történő eligazodásban, és szívesen bekapcsolódunk a fórumon folyó eszmecserébe.

Vízdij probléma..

zsomi69
User offline. Last seen 10 év 19 hét ago. Offline
Csatlakozott: 03/29/2010

A problémám a következő:

A településünkön a vízszolgáltató az elmúlt időszakban nagyobb túlfogyasztást mért és nem találták az okát, így házról-házra járva nézték a mérőket.
Ekkor nálunk nem talált semmi hibát, de ha már nézi mondjon már egy fogyott mennyiséget kérdésre olyan horror számot mondott ami a duplája annak amit használunk. Ez után "megállapította", hogy a házban csőtörés van :( .
Majd elmentek, ezután én lementem kizártam a házat a rendszerből és lássanak csodát a mérő mozog....
Miután mindent végigmozgattam kiderült, hogy az utolsó óracserénél a szerelő nem húzta meg a hollandit az órán és ott engedett, de mindezt olyan mértékben, hogy az esős és havas időben megszokott talajvíz mennyiség volt található az aknában (ugye ezek a kertben leásott beton vízaknák).Miután ezt kiderítettem elmentem a szerelők után akik még javában járták a házakat, elmondtam nekik a dolgot az egyik visszajött megnézte majd rögzítette a hiba okát a számítógépén. Ezzel nyugtáztuk szerinte, hogy a hiba náluk volt....
Erre a mai napon megérkezett egy nem kicsi vízszámla..... amin a töbletfogyasztás is megtalálható.
Na már most én ezt nem nagyon vagyok hajlandó kifizetni, maximum azt a mennyiséget amit valóban használni szoktam...
Mivel a szolgáltató szerelési hibájából kifolyólag került sor erre a túlfogyasztásra és mivel ezt én ha naponta nézném az aknát akkor sem tűnt volna fel mert ahhoz, hogy kiderüljön ki kellett zárni az épületet a rendszerből..... ezt meg csak úgy hobbiból nem teszi meg az ember.
Mellesleg többeknél is voltak hasonló problémák pl: Az egyik háznál gázcuccokkal szerelték fel az órát ott is volt víz rendesen , a másiknál nem raktak tömítést stb....

istvan_bp18
User offline. Last seen 10 év 19 hét ago. Offline
Csatlakozott: 03/30/2010
számlázás...

Nagyon kell vigyázni, és jó hamar reagálni a dologra.
1. a számla kézhezvétele után 10 napon belül átállítják az átlagfogyasztási adatokat, és utána az alapján fognak számlázni.
2. a számla reklamációja nem bír halasztó hatállyal a befizetésre - nonszensz! - így ha nem fizeti be, még a végén ki is kapcsolják a szolgáltatást.
3. a fogyasztóvédők nem foglalkoznak ilyen problémákkal, az adott település Önkormányzatához kell sürgősen fordulni, pl. Budapesten a Fővárosi Önkormányzathoz.

Hasonlóan károsultam én is, a Vízművek mulasztásából, és nekem jelenleg 110eFt-om úszik a Fővárosi Vízművek bankszámlája felé, és kitudja mikor kapom vissza. Vagy kb. 2 évig ingyen szolgáltatnak.