Figyelem!

Honlapunk fő célja, hogy teret adjon a fogyasztóvédelmi esetek megvitatására, hogy fórumunk felhasználói segítsék egymást tanácsaikkal, valamint, hogy a leírt esetek által mások elkerülhessék a hasonló kellemetlen szituációkat. Viszont NEM VAGYUNK FOGYASZTÓVÉDELMI HATÓSÁG, NEM FOGLALKOZUNK SZAKTANÁCSADÁSSAL. Amikor tudunk, szívesen segítünk abban, hogy hova lehet érdemes fordulni az adott problémával, segítünk a honlapon történő eligazodásban, és szívesen bekapcsolódunk a fórumon folyó eszmecserébe.

Tipikus fogyasztóvédelmi esetek megoldása

Ha fogyasztóvédelmi ügybe csöppenünk, és úgy érezzük, hogy itt semmi remény sincs, maximum pereskedhetnénk, ahhoz viszont se kedvünk, se energiánk, akkor fontos tudnunk, hogy létezik más megoldás is. Sok esetben, ha az adott vállalat látja, hogy tisztában vagyunk a jogainkkal, akkor máris hajlandó engedni. Nézzünk néhány tipikus példát:

Sok vásárló járt már úgy, hogy a hibás műszaki cikket, bútort, vagy egyéb terméket visszavitte a vásárlás helyére, onnan azonban továbbirányították a szervizbe, amely azonban területileg messze van. Fontos tudnunk, hogy a jog mellettünk van ez ügyben, hasonló helyzetben érdemes arra hivatkoznunk, hogy tisztában vagyunk vele: hibás termék esetében megválaszthatjuk, hogy az üzletbe, avagy a szervizbe visszük vissza az adott terméket.

Az is gyakori probléma, hogy a hibás termék vételárának levásárlását kínálja fel a kereskedő, viszont mi nem találunk semmi olyan portékát, ami nekünk tetszene, vagy a meghibásodás után már nem bízunk az adott üzlet termékeiben. Jó, ha tudjuk, hogy ezt a felajánlást nem kötelező elfogadnunk, ha ugyanis az üzlet nem tudja vállalni az adott termék megjavítását, vagy kicserélését, akkor joggal követelhetjük a teljes vételár visszafizetését!