Rendőrség nélkül nem megy?
Rendőrség nélkül nem megy?
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
Nekem rengeteg problémám van bizonyos vevőkkel, ebből gondolom kiderült a másik oldalon állok, boltban dolgozom.
Műszaki cikkeket mindig csak kitöltött blokkal vagy számlával ellátott jótállással adunk el. A vevő elött mindig kipróbáljuk, és eddig szerencsére, nem túl sok jótállásos problémájú terméket hoztak vissza. Ha visszahozták a gyártókkal, nagykerekkel sikerült mindig problémamentesen intézni a dolgokat.
Van egy bizonyos vevőréteg akik sportot űznek abból, ha megvesznek műszaki cikkeket, és ha időközben rájönnek, hogy másra kell a pénz, akkor simán visszahozzák a boltba akár használták, akár nem és követelik vissza a vételárat, illetve mintha piacon lennénk alkudoznak, hogy legalább a felét. Mondanom sem kell miután nem vagyok hajlandó visszavásárolni az árut, röpködnek a szebbnél szebb szitkok, és fenyegetések. Volt már dolgunk 1 hónapig használt, és teljesen szétégetett kályhával, fél évig használt hűtővel és pár napja vásárolt ventillátorral is. Ezek csak műszaki cikkek. Többféle árut tartunk s ami nem jótállási kötelezettséggel felruházott termék azokat, nap mint nap, szerintem csak a jóindulatunknak köszönhetően, kicseréljük vagy visszaadjuk a pénzt, mert a kifogás legtöbbször, mégsem ilyen kellene. Könyörgöm ha elmegyek vásárolni, számomra ez pénzkiadás, tehát végig gondolom mire van szükségem. Hát Ők nem. A kedencem mikor szúnyoghálót kérnek és arra a kérdésre, hogy melyik méretből hány métert a válasz: ” … hát tudja, ablakra kell…” Én gondoltam, hogy nem a tévére szeretné, de mégis mekkora az ablak, ” … hát mint, általában…” Mégis mekkora az általában ablak, ” … magának nincs ablaka? hát nem tudja?…” Na itt szokott elszakadni az eladóimnál a cérna.
A lényeg ami miatt végülis erre a fórumra jutottam, minap a pár napos nem használt ventillátort visszahozták a vevő rokonai, hogy nem tudják használni, mert nem fűti be a szobát. Mire mi azt válaszoltuk, hogy fél órán keresztül olvastuk fel, hogy a gyártó mire ajánlja és ennek függvényében biztosan kéri-e? Persze hiszen kipróbálásnál érzi, hogy milyen jó meleget fúj, jó lesz. Tájékoztattuk, hogy nem hibás a termék, szervízbe nem küldhetjük, jótállási jegy nem terem minden fán, ezt már kitöltöttük a blokk hozzá van tűzve, tehát másnak nem tudjuk eladni, hiszen én sem vennék egy pár nappal, héttel korábban lepecsételt jótállási jeggyel ellátott árut, mire azt válaszolta Ő sem. Pár órával később másik rokon érkezett ugyanazzal a termékkel, hogy nem tudják használni, mert leég a házuk, ha bedugják, ezért adjuk vissza a pénzt, ha nem is az egészet de legalább 90 %-át. Mire Neki is elmondtuk az előzőeket, rendőrt hivatott. Rendőrök kijöttek, elmondták panaszukat, én is az enyémet és javasolták, hogy a kedves vevő forduljon a fogyasztóvédelemhez, vagy olvassa el a jótállási feltételeket. Ő egyiket sem akarta, csak pénzt. Lényeg fél óra beszélgetés-kiabálás után a rendőrök közölték sajnos dolguk van ezért megkérik Őket, mármint a vevőket távozzanak boltunkból. A vevő kérte a panaszkönyvet, melyet le akartam akasztani és átadni, mire mérgesen közölte majd inkább visszajön később. Ezek után mindenki elment a dolgára. Boltunkban a fél óra alatt megfordult pát vevő, de ezt a cirkuszt nem várta senki. Nekem is és annak a pár vevőnek is kellemetlen volt. Nem szeretném ha emiatt elmaradnának a vevők.
Ilyen jellegű problémákat csak a rendőrök segítségével tudunk megoldani, vagy a vevő kérésére, vagy a mi biztonságunk megőrzése érdekében. Miért van erre szükség? A vevők csak azt hangoztatják, a jótállási jegy feljogosítja Őket erre a viselkedésre. Szerintem a legnagyobb probléma, hogy nem tudják értelmezni a leírtakat. Mikor én megyek vásárolni tudom milyen a másik oldalon állni, ezért igyekszem minden vevő problémáját kezelni. Kis bolt vagyunk, szerintem a multikkal szemben csak ez tart életben, hogy mindenkivel kedvesek vagyunk és elintézzük az ügyeket, melyekkel hozzánk fordulnak. Szervíz, alkatrész…
Az eset után felkerültem a netre, hogy végül tényleg követelheti a vevő a pénzt, mert meggondolta magát? És én mit csinálja a jótállási jeggyel? Nagyker és gyártó minden termékhez egy darabot ad ( sorszámozott és van olyan amin előre fel van tüntetve a termék gyári száma), ami érthető, ezzel is a vevőt védik. Nem lenne jó dolog, hogy alig használt cuccokat vadi újként értékesíthetnénk, mert a jótállási jegyre azt mondjuk ” Nem baj, van másik!”
Az ilyen esetek miatt lassan megfordul a fejemben a veszélyességi pótlék iránti kérelem. Bár hozzáteszem a vevőink 99% teljesen normális, és megértő, ha nem azonnal tudjuk intézni, megoldani a problémákat akkor sem harapják le a fejemet.