Retz Bútor
Retz Bútor
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
Kedves Fórumozók!
Az elmúlt 3 évben sok borsot törtek a multik az orrunk alá. Lakást cseréltünk és újonnan vásárolt (márkás) műszaki cikkeink 1 éven belül tönkre mentek… Ám most csak a két utolsó esetet vesézném ki, mert ez már erősen felháborított!
Tavaly május elején vásároltunk a Retz Bútor áruházban egy kinyitható heverőt,nem olcsón… Magunk hoztuk haza Kecskemétre(mivel az itteni áruházuk megszűnt, a Gyáli úti-legközelebbi- üzletükben vettük meg), és köszöntük szépen, 10 ezerért nem kértük az összeszerelést… 3 hónapon belül kiderült, átlagon aluli a minősége. Az ülőfelület (szivacs)- talán- túl nagyra van szabva, ezért, az ágyneműtartót sem lehet betolni és így mintegy 20 cm-re kiáll az ágy síkjából.
Augusztusben felhivtam őket, hogy jelezzem problémánkat, akkor közölték, csak személyesen fogadnak reklamációt. Akkor még azt gondoltam, ha majd arra járunk, beszaladok, de aztán szeptemberben láttam, hogy innen vidékről csak ezért felmenni, nem fogok tudni…
Ígyhát szeptember közepén az áruház honlapján (ahol erre volt lehetőség) megreklamáltam és vártam. De semmi! Még egy automatikus levél sem jött, hogy beért volna a levelem. Akkor már láttam, be kell mennünk személyesen és októberben ezt meg is tettük, van jegyzőkönyvem. A hölgy felírta a problémát és ígérte, hogy 1 héten belül jelentkeznek és kijönnek megnézni. November végén telefonált, hogy a reklamációs osztály azt üzeni, küldjünk fotókat a hibákról, mert így talán gyorsabb lesz.Meg is küldtük december elején. És január elejéig semmi, akkor újra hívtak, küldjem el a fotókat újra, mert ők nem kapták meg. Akkor már egy részletes levéllel küldtem a fotókat, melyben leírtam az addig történteket és (a Bács-Kiskun Megyei Fogy.v.hatóság tanácsára) beleírtam, hogy mivel megrendült a bizalmam a cég iránt, kérem az adásvételi szerződés felbontását. Na akkor már jött válasz, mégpedig, hogy ezen kérésünknek nem tehetnek eleget, mert ők csak most kapták meg a fényképeket és már meg is rendelték az új matracot és az előlapot. Arról pedig szó sem lehet hogy ők bárki is ki tudnak ide küldeni felmérni a problémát, mert vidéken nincs erre kapacitásuk. Akkor újabb telefon a fogyasztó védelemhez, ahol egy másik úr azt mondta, az nem nagyon állja meg a helyét, hogy én elállok az adásvételi szerződéstől, de ahhoz feltétlen ragaszkodjak, hogy az összes szervízköltség őket terheli, szállítás és szerelés egyaránt, még akkor is, ha a férjem szerelte össze az ágyat…
Ez lényeges információ volt, mert 2 hónap múlva jelentkezett is a hölgy az áruházból, hogy azt üzenik a szervizesek, hogy megjött az alkatrész, mondjam meg mikor hozhatják. Hát én kijelöltem a napot és ez így jónak is tűnt, ám alighogy letettük, visszahívott a hölgy, hogy mire hozzák az alkatrészeket szereljük ki a hibásat, mert ők csak felhozzák az újat és viszik is a régit. Mondtam nekik, hogy az teljességgel lehetetlen, mert a férjem még 2 hétig nincs itthon, én pedig ezért nem hívok szerelőt és úgy gondolom, ez sz ő saruk kell legyen! A hölgy újra információt kért és hívott, hogy azt üzenik a kollegák márpedig ők nem fogják kicserélni az alkatrészeket(merthogy mi nem kértük a szerelést anno), majd szóljak, ha hazaért a kedves férje!
Én újra hívtam a fogyasztóvédőket, most egy hölgyet sikerült elérnem, aki szintén semmi konkrétat nem tanácsolt, talán forduljak a békéltető testülethez,esetleg bírósághoz, vagy hagyjam az egészet, mert ilyen piti összegnél (150 ezer) nem érdemes pereskedni!
Én pedig mélységesen fel vagyok háborodva!! Tényleg nem tehetek semmit?!
De ezek kihasználják , hogy az ember belefárad előbb-utóbb ebbe a huza-vonába…
Másik-ehhez képest pitiáner esetem:
November közepén vásároltunk egy olajradiátort az Euronicsban, ami 3 hét után elromlott…Se kép, se hang…
Visszavittük, elhajtottak, menjünk a szervizbe, 3 nap után ez már nem az ő dolguk. Mivel a munkámhoz kellett a radiátor, kértük, hogy addig biztosítsanak egy csere készüléket, mondták, olyan nincs. Így hát duzzogva, de elvittük a szervizbe,, ahol 1 hétre vállalták. Túléltük, de 2 hétre rá újra elromlott, így már automatikusan a szervizbe szállítottuk,egy hét alatt kész volt.Január végén ismét elromlott, vittük a szervizbe, majd kértük, hideg van, nagy szükség lenne rá, siessenek vele egy kicsit,nézzék meg most és ha nem javítható, hát írják a jegyzőkönyvbe, és kicserélik nekünk. Közölték, az nem úgy van, van nekik dolguk elég, majd 1 hét múlva érdeklődjünk. Érdeklődtünk, de mondták, még nem volt idejük megnézni, 3napot kértek.Na, akkor visszamentünk az Euronicsba, hogy ez így nekünk nem tetszik, szeretnénk vissza a pénzünket, vagy egy új készüléket! Ők fel voltak háborodva, hogy ilyen még a földön nem történt, biztos extrém módon használjuk.Néztek mánk, mint a véres rongyra,én kitartó voltam, kértem a panaszkönyvet és leírtam a gondunkat, cserét jelöltem meg. Közben a szervizből is szóltak, nem javítható a fűtőtest. Ők telefonáltak fűnek-fának, hogy az én kérésem nem jogos, mert csak 3 napon belül cserélnek, már nincs olyan jogszabály, hogy cserére hivatkozhatnék, ők javítják, amíg lehet! De ez így nekem nem volt megfelelő, hajlandó lettem volna ráfizetni egy megbízhatóbb márkára, de az nem volt nekik. Maradt hát a panaszkönyv és a csereigény. + nap múlva jött a cinikus levél, miszerint :”bár jogalapja nincs a kérésének, mi méltányossági alapon mégis kicseréljük a készüléket…” Ki is cserélték, és március elején elromlott….
Visszavittem, cserét kértem, vagy a PÉNZEMET végre már!!! Ott hagytam, most nem fáznak a vendégeim, itt a tavasz… Azért ők közölték, még az előző „ügyem” sincs lezárva és nagy utálattal tekintettek felém.
Hogyan tovább? Ez tényleg „csak” 10 ezer forint volt! Hagyjam a fenébe?
Hát köszönöm a türelmet…