önindító
önindító
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
Tisztelt Hölgyem /Uram!
Jogorvoslati tanácsért az alábbi ügyben fordulok Önökhöz:
Vállalkozásunk tulajdonában va n egy Opel típusú kisteherautó, melyet 2010 decemberében egy helyi márkaszervízben javíttatunk. A probléma az önindító meghibásodása volt. Az önindítót kicserélték, a számlán szereplő végösszeg kedvezményekkel együtt nem érte el a 20 000 ft-ot, ezért garanciát a munkavégzésre nem kaptunk.
2011 július 13-án került sor a következő javításra, ugyanott, ugyanolyan probléma miatt, az önindítót ismét kicserélték, majd –mivel a felajánlott kedvezménnyel nem kívántunk élni, a 20 000 FT-ot meghaladó végösszeget is kifizettük. A számla tételei a következők: Biztosíték, önindító leszerelés, önindító felszerelés.
2011 szeptember 12-én a férjem és munkatársai Németországba utaztak, munkavégzés céljából az autóval. Szeptember 13-án reggel, az autó nem indult el. Egy németországi Opel márkaszervízben megállapították, hogy a problémát az önindító meghibásodása okozta. A hiba elhárítása és az önindító cseréje 610 Euro-ba került.
Kérdéseim: Van-e lehetőségünk rá, hogy a garancia időtartama alatt keletkezett meghibásodás javítási költségei miatt kártérítést nyújtsunk be a magyarországi márkaszervízzel szemben?
A szervízköltségen kívül járulékos kárunk is volt. A férjem és munkatársai kiestek a munkából, közlekedési és telefonköltségek, stb. Vonatkozhat-e a kártérítési igény ezekre is?
Amennyiben lehetőség van kártérítési igény benyújtására, szeretném tudni, hogy milyen dokumentumokkal kell rendelkeznem ehhez, ill. mi az eljárás módja.
Segítségüket előre is köszönöm,
Tisztelettel:
Valdinger Katalin